بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ۲۰۲۰

کندلا، YAG، لایت شیر، سوپرانو و… تنها چند مورد از انواع دستگاه های لیزری هستند که در تبلیغات رفع مو های زائد دیده می شوند. متقاضیان در هنگام انتخاب مناسب ترین نوع لیزر برای پوست و موی خود دچار سردرگمی می شوند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شما به نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد. در این مطلب، چهار نوع از رایج ترین انواع دستگاه های لیزر را معرفی و مزایا و معایب هر کدام را نیز بررسی می کنیم.

این چهار نوع شامل Nd:Yag، الکساندرایت، دایود و روبی می شوند. این لیست به هیچ عنوان کامل و جامع نیست اما می تواند در گرفتن یک تصمیم آگاهانه تر به افراد کمک کند.

لیزر ان دی یگ

لیزر nd yag

این لیزر بهترین گزینه برای پوست های تیره است.

یکی از معیار های تمایز لیزر ها میزان جذب ملانینی یا به عبارت دیگر مقدار پرتو و حرارتی است که توسط ملانین گرفته می شود. ملانین رنگدانه ای است که در پوست و مو یافت می شود. لیزر Nd:YAG به دلیل میزان جذب پایین تر آن در ملانین، برای رفع مو در افراد دارای پوست تیره نسبت به دیگر لیزر ها ترجیح داده می شود.

این لیزر با طول موج بلندی که دارد ایمنی بیشتری داشته و می تواند با عبور از ملانین پوست جذب ملانین مو شود. با این حال، از آنجایی که لیزر جذب مناطق پر تراکم ملانین می شود تاثیر چندانی بر مو های نازک یا سفید ندارد.

مزایای لیزر nd yag

همانطور که گفته شد، این لیزر دارای طول موج های بلند تر بوده و استفاده از آن برای پوست های تیره ایمن تر است. علاوه بر آن، این لیزر بیشترین توانایی را در تخریب پاپیلا دارد. پاپیلا ساختاری پیازی شکل است که در قاعده فولیکول مو قرار گرفته است.

معایب لیزر nd yag

به دلیل جذب ملانینی پایین، دستیابی به بهترین نتایج نیازمند جلسات درمانی بیشتر می باشد. استفاده از این نوع لیزر بر مو های نازک می تواند درد بیشتر و تاثیر کمتری به همراه داشته باشد.

نام های تجاری رایج لیزر nd : yag

 Cutera CoolGlide, Cynosure Elite, Candela GentleYAG

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های زیتونی و روشن، لیزر الکساندرایت است.

این دستگاه لیزر نسبت به برخی رقبای خود طول موج های اندکی بلند تر داشته که همین مزیت آن را برای طیف وسیعی از رنگ های پوست از جمله زیتونی قابل استفاده می کند. لازم به ذکر است که بلندی طول موج این لیزر هم اندازه لیزر Nd:YAG نیست.

مزایای لیزر الکساندرایت

شاید بهترین مزیت لیزر الکساندرایت بزرگ تر بودن ناحیه تابش و سرعت بالای تکرار آن باشد که در زمان کمتر سطح وسیع تری از پوست را درمان می کند. این خصوصیت لیزر الکساندرایت را به یکی از سریع ترین روش های موجود تبدیل کرده است.

معایب لیزر الکساندرایت

لیرز الکساندرایت با داشتن طول موج بلند، جذب ملانینی بالایی دارد. به همین دلیل در استفاده از این لیزر، خطر تغییر رنگ پوست و سوختگی برای تمامی پوست ها به جز انواع بسیار روشن بالا می باشد.

نام های تجاری رایج لیزر الکساندرایت

Candela GentleLase, Cynosure Apogee, EpiTouch Plus

لیزر دایود

لیزر دایود

این گزینه، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست هایی با تیرگی متوسط تا زیاد است.

لیزر دایود یکی از جدید ترین و رایج ترین انواع لیزر های رفع مو بوده که برای پوست هایی با تیرگی متوسط تا زیاد طراحی شده است.

مزایای لیزر دایود

لیزر دیود هر دو طول موج بلند و کوتاه را تولید می کند. به همین دلیل نیز میزان جذب ملانینی چندانی نداشته و به فولیکول های مو در عمق پوست نفوذ می کند. علاوه بر آن، داشتن طول موج های بلند خطر آسیب پوستی را نیز کاهش می دهد.

معایب لیزر دایود

در این نوع لیزر، افراد دارای رنگ پوست تیره تر معمولا به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهند داشت.

نام های تجاری رایج لیزر دایود

LightSheer, SLP 1000, LaserLite, ALma SopranoXL

لیزر ipl

 IPL

این دستگاه برای موهای تیره روی پوست روشن مؤثر است.

لیزرهای IPL از نور پالسی استفاده می کنند که طول موج های مختلفی را در بر میگیرد و در واقع در دسته لیزر قرار نمی گیرد. آی پی ال برای موهای درشت و همچنین ریز مو مؤثر است، اگرچه به نظر نمی رسد به اندازه لیزرهای Nd: YAG مؤثر باشد. در این نوع لیزر، به جلسات درمانی بیشتری نیز است.

مزایای IPL

عوارض جانبی کمتری به نسبت لیزر دارد. مدت زمان جلسات کوتاه تر می باشد.

معایب IPL

ممکن است باعث سوختگی پوست فرد شود. برای موهای روشن روی پوست های تقریبا تیره یا تیره موثر نخواهد بود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

مشخصات شما منتشر نخواهد شد. فیلد هایی که با * مشخص شده اند را باید تکمیل کنید.