تزریق ژل زیر چشم

رهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل

تزریق ژل زیر چشم، برای مقابله با پیری ظاهر چشم ها انجام می شود. این فرایند سبب آب رسانی، صافی و جوانسازی پوست شده که این موارد خود ظاهر جوان تر را برای فرد به ارمغان می آورند. فیلر ها به عنوان راهی برای جایگزینی حجم از دست رفته به کار گرفته می شوند تا به خلاص شدن از شر گودی و سیاهی زیر چشم کمک کنند.

گودی زیر چشم

فرو رفتگی چشم ها اغلب با عناوین دیگری از جمله گود افتادن چشم ها نیز شناخته می شود. از آنجایی که دایره های تیره رنگ معمولا در اثر افزایش سن به وجود می آیند، اغلب افراد با رسیدن به اواخر سنین ۳۰ سالگی یا اوایل ۴۰ سالگی متوجه فرو رفتگی و تیرگی زیر چشم های خود می شوند. اما به دلایلی این عارضه در جوانان کم سن و سال تر نیز دیده می شود.

فرو رفتگی چشم ها اغلب تعریفی به صورت زیر دارد:

گودی زیر چشم

عوامل ایجاد گودی زیر چشم

فرو رفتگی چشم ها اغلب یک مشکل پزشکی به شمار نرفته و می تواند عوامل احتمالی بسیاری داشته باشد. مانند:

پیری

ژنتیک

کمبود خواب

کمبود آب بدن

حساسیت ها

مصرف سیگار

کاهش وزن شدید

عفونت های سینوسی

قرار گیری در معرض نور خورشید

خواب کافی برای پیشگیری از گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

فرو رفتگی ناشی از حساسیت ها و عفونت های سینوسی را می توان با مصرف دارو درمان کرد. دارو های آنتی هیستامین بدون نسخه و قطرات چشمی می توانند به کاهش علائم حساسیت کمک کنند. با این حال، گاهی اوقات جهت درمان یک عفونت سینوسی به مصرف دارو های آنتی بیوتیک تجویزی نیاز است.

تغییر سبک زندگی و درمان های خانگی نیز در درمان گودی زیر چشم می تواند موثر باشد. انجام کارهایی مانند نوشیدن آب زیاد یا داشتن خواب کافی.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

ژل یا فیلر زیر چشم یکی از بهترین راه های رهایی از فرو رفتگی و دایره های سیاه زیر چشم است. از آنجایی که این فیلر های پوستی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده اند، تزریق آن ها جای نگرانی ندارد.

بهترین مارک فیلر زیر چشم ژوویدرم ولبلا

بهترین ژل زیر چشم

نوع ژلی که پزشک برای تزریق در این ناحیه پیشنهاد می کند، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از فیلرهای تایید نشده، موجب ایجاد تورم زیاد در قسمت زیر چشم می شوند. به جرات می توان گفت در حال حاضر ژل ژوویدرم بهترین نوع فیلر موجود در بازار است.

تزریق ژل زیر چشم چگونه است؟

پزشک در جلسه مشاوره اولیه علاوه بر گرفتن تاریخچه پزشکی بیمار، نواحی صورت و زیر چشم ها را به صورت دقیق معاینه می کند. در این جلسه نتایج مورد انتظار بیمار، مزایا و خطرات فرایند بررسی شده تا بیمار بتواند به صورت آگانه تصمیم گیری کند. در صورتی که مشخص شود تزریق فیلر برای فرد مناسب است، این کار انجام می شود.

فرد باید قبل از انجام فرایند موارد زیر را رعایت کند:

تزریق ژل ژوویدرم زیر چشم

آیا تزریق ژل زیر چشم درد دارد؟

از آنجایی که تزریق ژل، فرایندی کم تهاجم است، اغلب بیماران درد آن را بسیار کمتر از پیش بینی های خود می یابند! اغلب قبل از تزریق فیلر یک داروی بی حس کننده موضعی با هدف کاهش درد به ناحیه درمان اعمال می شود.

مدت زمان تاثیر ژل زیر چشم

فرایند درمانی تنها در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. با اینکه تاثیر تزریق فیلر ها فورا قابل مشاهده است اما نتایج نهایی پس از گذشت ۲ هفته نمایان خواهند شد. علت چنین پدیده ای آن است که پوست جهت استراحت کردن، صاف شدن، دستیابی به بهترین تعادل رطوبتی و تلفیق شدن با فیلر ها به زمان نیاز دارد.

تاثیر تزریق ژل زیر چشم

ماندگاری ژل زیر چشم

ژل زیر چشم بین ۹ ماه تا یک سال برای یک فرد معمولی ماندگاری دارد. ممکن است بسته به آناتومی بدن شخص و چگونگی سرعت پرکردن ژل زیر چشم، این مدت زمان طولانی تری شود. بعضی افراد حتی تا سه سال این ماندگاری را تجربه می کنند.

هزینه تزریق ژل زیر چشم

هزینه تزریق ژل زیر چشم بسته به نوع ژل کاربردی متفاوت است. در حال حاضر قیمت هر سی سی ژل ژوویدرم وُلبلا ( Juvederm volbella ) برای تزریق در ناحیه چشم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

معمولا افراد به سرعت بهبود یافته و نتایج درمانی فورا قابل مشاهده اند. افراد بلافاصله پس از فرایند می توانند فعالیت های عادی خود را از سر گرفته و در اکثر موارد بر سر کار خود باز گردند. با این حال، امکان دارد در چند روز اول پس از فرایند اندکی تورم یا کبودی مشاهده شود.

مراقبت پس از تزریق ژل زیر چشم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

بیماران می توانند جهت کاهش تورم هر چند ساعت یکبار یک کمپرس سرد را به آرامی بر روی ناحیه درمان قرار دهند. همچنین، جهت کاهش کبودی نیز می توان در هنگام شب و قبل از رفتن به خواب مقداری پماد آرنیکا به این نواحی اعمال کرد. افراد باید حداقل تا ۶ ساعت پس از فرایند از لمس کردن نواحی درمان خودداری کنند.

پس از گذشت این مدت نواحی درمان را می توان به آرامی با آب و صابون شستشو داد. باید تا ۴ ساعت پس از درمان از اعمال آرایش یا دیگر محصولات مراقبتی پوست خودداری شود. افراد باید از ورزش کردن و مصرف الکل به مدت ۲ روز خودداری کرده و به مدت ۲ هفته از قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای شدید اجتناب کنند.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

مشخصات شما منتشر نخواهد شد. فیلد هایی که با * مشخص شده اند را باید تکمیل کنید.