هزینه تزریق ژل لب

جدیدترین متد برجسته سازی و فرم دهی لب با تزریق ژل لب

امروزه تزریق ژل لب همچون رنگ کردن مو ها رواج یافته است. البته برجسته سازی لب ها یک فرایند واقعی با خطرات واقعی است. این خطرات در صورت انجام نادرست فرایند به وجود می آیند.

از چه نوع فیلری برای تزریق ژل لب استفاده کنیم؟

فیلر ها انواع موقت و دائم دارند اما تزریق فیلر های موقت بسیار بهتر است. در حالی که تزریق فیلر های دائم یا نیمه دائم می تواند وسوسه کننده باشد اما این موارد اثرات برگشت ناپذیری داشته و در صورت عدم رضایت نمی توان تغییر چندانی در وضعیت فرد به وجود آورد.

فیلر موقت هیالورونیک اسید برای لب

گزینه بهتر استفاده از یک فیلر موقت هیالورونیک اسید (HA) است. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن یافت شده و می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند. به همین دلیل، هیالورونیک اسید یک ماده مرطوب کننده عالی برای مراقبت پوست و ترکیبی مناسب برای تزریق به لب ها می باشد. همچنین، از آنجایی که این ماده ظاهری طبیعی تر ایجاد کرده و با گذشت زمان یا به وسیله پوست بدن از بین می رود گزینه انتخابی برای فرایند های حجم دهی لب ها می باشد.

برای تزریق ژل لب چه فیلری مناسب است

نحوه تزریق فیلر لب

یکی از نکات بسیار مهمی که در تزریق ژل لب اهمیت دارد نحوه تزریق ژل می باشد. پزشک شما باید اطلاعات کافی در زمینه پوست و اجزای صورت داشته باشد و دوره های تخصصی زیبایی را سپری کرده باشد. پزشک باید به تکنیک های این روش که شامل مقدار تزریق ژل و انتخاب نواحی مناسب برای تزریق و تزریق موارد در لایه های پوست مسلط باشد.

بسیاری از مردم این سوال را می پرسند که چه مقدار ژل برای تزریق مناسب است؟ مقدار تزریق ژل بستگی به مواد انتخاب شده و عمق چین و چروک و همچنین تزریق سطحی یا عمفی دارد.

بعد از بی حسی لب و تمیز کردن نواحی دور لب با الکل پزشک به وسیله سوزن های مخصوص زاویه های تزریق را انتخاب می کند و  در یکی از لایه های پوست و یا زیر پوست تزریق را در نواحی مورد نظر انجام می دهد.

نحوه تزریق ژل لب

از بین بردن ژل لب بعد از تزریق

زیبایی به کار گیری فیلر های موقت این است که در صورت عدم رضایت از نتایج پزشک می تواند یک آنزیم به نام هیالورونیداز را به ناحیه درمان تزریق کند. این آنزیم هیالورونیک اسید را تجزیه کرده و سرعت دفع فیلر را افزایش می دهد. این فرایند تنها چند ثانیه طول کشیده و نتایج آن فوری هستند. با این حال، از بین رفتن کامل نتایج و تورم ناشی از تزریق می تواند چندین روز به طول انجامد.

خطرات تزریق فیلر لب

با اینکه تزریق فیلر فرایندی آسان در نظر گرفته می شود اما قبل از انجام آن باید از احتمال بروز خطرات جدی نیز آگاهی بدست آورد. از جمله این خطرات می توان به انسداد عروقی اشاره کرد. احتمال بروز انسداد عروقی نادر است اما می تواند به مرگ بافتی منجر شود.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

هزینه تزریق فیلر لب به معیار های مختلفی از جمله مواد استفاده شده در ژل ، عمق چین و چروک و مقدار استفاده از ژل مصرفی برای تزریق لب دارد. در کلینیک زیبایی دکتر رعنا هاشمی از بهترین مواد برای تزریق فیلر لب استفاده می کنند تزریق فیلر لب در این کلینیک با ژل ژوویدرم که دارای استاندارهای FDA  می باشد، انجام می شود.

حجم لب ها بعد از تزریق ژل تا چه مقدار افزایش می یابد؟

افراد نباید انتظار داشته باشند که پس از یک جلسه درمانی با لب هایی برجسته از کلینیک خارج شوند. جهت دستیابی به بهترین نتایج درمانی باید افزایش حجمی تدریجی را در گذر زمان انتظار داشت. از آنجایی که در ابتدا مقداری تورم وجود داشته و شکل لب ها را اندکی تغییر می دهد، باید قبل از ارزیابی نتایج فرصت کاهش تورم و سازگاری با حجم جدید را به لب ها داد.

انواع مدل تزریق ژل لب

تزریق ژل لب مدل عروسکی

تزریق ژل لب طبیعی

تزریق ژل لب مدل قلبی

تزریق فیلر لب​ مدل سه دکمه ای

تزریق ژل لب مدل بازبی

تزریق ژل لب مدل قلوه ای

مدل های تزریق ژل لب

فیلم تزریق ژل لب

قبل از تزریق فیلر لب چه کارهایی لازم است انجام دهیم؟

افراد باید از مصرف دارو های رقیق کننده خون اجتناب کنند. رقیق بودن خون، ناحیه درمان را از نظر ابتلا به خونریزی و کبودی در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. به همین دلیل، باید ۱۰ روز قبل از فرایند از مصرف دارو های مسکن (مانند ایبوپروفن یا آسپرین)، روغن ماهی، ویتامین E و الکل اجتناب کرد.

بی حسی برای تزریق ژل لب

پزشک می تواند به وسیله یک داروی بی حسی موضعی یا مسدود کننده عصب دندانی ناحیه اطراف لب ها را بی حس کند.

آیا تزریق ژل لب دردناک است؟

پس از بی حس شدن ناحیه درمان، فرد در حین فرایند تنها اندکی فشار یا اندکی حس سوزن شدن را تجربه خواهد کرد. پس تزریق فیلر، لب های فرد اندکی تپش خواهند داشت که در صورت بی حسی چندان آزار دهنده نخواهد بود. پس از انجام فرایند، پزشک لب ها را اندکی ماساژ داده، به مدت ۱۰ دقیقه بر روی آن ها یخ قرار داده و فرد را مرخص می کند.

آیا تزریق ژل لب دردناک است؟

عکس تزریق ژل لب

در زیر نمونه عکس های تزریق فیلر لب را مشاهده می کنید. برای مشاهده بهتر تصاویر می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که بعد از تزریق فیلر لب باید حتما آنها رعایت کنید.

کاهش ورم  بعد از تزریق ژل لب

لب ها در ابتدا متورم هستند اما پس از کاهش تورم می توان تاثیرات فیلر را به سرعت مشاهده کرد. می توان جهت کمک به کاهش تورم در ۲۴ ساعت اول یک داروی آنتی هیستامین یا مقدار اندکی استروئید خوراکی مصرف کرد. با اینکه اغلب تورم ها ظرف مدت یک روز فروکش می شوند اما رفع کامل آن ها ۳ تا ۵ روز زمان خواهد برد.

خونریزی و کبودی بعد از تزریق ژل لب

احتمالا بله. جهت کاهش کبودی و التهاب پس از تزریق فیلر می توان چند روز قبل و بعد از فرایند داروی آرنیکا مصرف کرد. آرنیکا یک داروی مسکن طبیعی است که به صورت موضعی یا خوراکی مصرف می شود. بیمارانی که سابقه ابتلا به لخته خونی را داشته یا دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از مصرف نوع خوراکی آرنیکا اجتناب کنند.
این کبودی ها پس از ۵ تا ۷ روز برطرف می شوند اما پزشک می تواند جهت رفع سریع تر آن ها از لیزر عروقی نیز استفاده کند.

استراحت بعد از تزریق فیلر لب

عملا هیچ. این فرایند به طور کلی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول انجامیده و اثر داروی بی حس کننده پس از حدود ۳۰ دقیقه شروع به کاهش می کند. پس از فرایند می توان به زندگی روزانه خود ادامه داد. با این حال، تا حداقل ۳ روز پس از فرایند نباید مواردی همچون رفتن به جشن ازدواج یا قرار های مهم را برنامه ریزی کرد.

ورزش بعد از تزریق فیلر لب

خیر، افراد باید حداقل تا ۲۴ ساعت پس از فرایند از رفتن به باشگاه ورزشی خودداری کنند. افراد باید از انجام فعالیت هایی که سبب افزایش جریان خون صورت می شوند اجتناب کنند تا تورم ناحیه درمان افزایش نیابد. از جمله این فعالیت ها می توان به ماساژ صورت اشاره کرد.

تبخال بعد از تزریق ژل لب

افرادی که سابقه تبخال دارند باید ۲ روز قبل از انجام فرایند دارو های پیشگیری خود را مصرف کنند زیرا این فرایند می تواند سبب بروز تبخال شود.

تزریق فیلرهای پوستی برای جوانسازی

آیا بعد از تزریق ژل لب احساس عجیبی دارید؟

در صورتی که این فرایند به درستی انجام شده باشد، فرد پس از رفع شدن تورم حتی در هنگام بوسیدن هیچ گونه تغییری را نسبت به گذشته احساس نخواهد کرد.

توده و برآمدگی بعد از تزریق فیلر لب

در واقع، شاید. در مواردی که لب های فرد بسیار کوچک بوده و فرایند افزایش حجم انجام می شود، خطر ابتلا به توده یا برآمدگی در لب ها اندکی بیشتر است.

آیا فیلر ها پس از تزریق حرکت کرده یا به جایی دیگر از بدن می روند؟

بسته به خصوصیات فیلر های هیالورونیک اسید، برخی از این موارد نسبت به برخی دیگر حرکت بیشتری خواهند داشت. این حرکت کردن ناشی از انتشار فیلر در بافت لب ها می باشد. در صورتی که مقدار زیادی فیلر در یک ناحیه صاف قرار گیرد می تواند به نواحی بالاتر از لب رفته و لب بالا را پر تر نشان دهد. افراد باید جهت انجام این فرایند پزشکی معتبر را انتخاب کرده و به توصیه های او عمل کنند.

رعنا هاشمی

دکتر زیبایی در تهران

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

مشخصات شما منتشر نخواهد شد. فیلد هایی که با * مشخص شده اند را باید تکمیل کنید.