m/تزريق ژل صورت در ونک

تزریق ژل صورت در ونک

تزریق ژل صورت در ونک

تزریق ژل صورت در ونک

پرکردن صورت و لب چیست؟ روش پر کردن چگونه انجام می شود؟

با افزایش سن، خطوط و چین و چروک در قسمت های مختلف بدن ظاهر می شود. از پرکننده پوست می توان برای بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک در ناحیه صورت استفاده کرد. استفاده از پرکننده پوست می تواند خطوط و چین و چروک های ناحیه صورت را پر کند و به نواحی مانند لب ها یا گونه ها حجم دهد. روش های پر کردن که با پرکننده های پوستی انجام می شود دائمی نیستند. مدت زمان ماندگاری فیلر ممکن است بسته به نوع فیلر و ناحیه تزریق شده متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی می تواند بین ۶ تا ۱۸ ماه طول بکشد. در فرآیند پر کردن، از تکنیک های تزریق متناسب با آناتومی ناحیه مورد استفاده استفاده می شود. روش تزریقی که باید اعمال شود توسط متخصص تصمیم گیری می شود.

 

روش پر کردن صورت و لب چیست؟

پر کردن صورت و لب یک روش زیبایی است که برای بازگرداندن از دست دادن حجم صورت و کاهش علائم پیری استفاده می شود. بسته به ناحیه ای که قرار است اعمال شود، می توان از فیلرهای مختلفی در روش های پرکردن صورت و لب استفاده کرد. فیلرهای تزریق شده به زیر پوست می توانند ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهند، لب ها را حجیم کنند و خطوط صورت را بهبود بخشند.

 

عمل پر کردن صورت در چه مناطقی قابل انجام است؟

روش های پرکننده صورت یکی از کاربردهای محبوب پزشکی زیبایی است. فرآیند پر کردن را می توان در قسمت های مختلف صورت اعمال کرد. برخی از این مناطق به شرح زیر است:

بین پیشانی و ابرو: از پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک می توان برای خطوط پیشانی و چین و چروک بین ابروها استفاده کرد. هدف از عمل پرکردن در این ناحیه این است که حالت صورت جوان تر به نظر برسد.

زیر چشم: پرکننده های اسید هیالورونیک، که به طور خاص ساخته شده اند (ساختار نازک تر) برای کیسه ها و گودی های زیر چشم استفاده می شود. با استفاده از این فیلرها که مناسب ساختار حساس ناحیه زیر چشم هستند، می توان ظاهری طبیعی روی خط صورت به دست آورد.

استخوان گونه: برای بازگرداندن حجم از دست رفته در قسمت میانی صورت و برجسته سازی استخوان گونه می توان از فیلینگ استفاده کرد. 

لب ها: پرکننده های اعمال شده روی ناحیه لب می توانند به افزایش حجم لب، شفاف شدن خط لب و کاهش چین و چروک های ریز روی لب کمک کنند. 

چین های نازولبیال: برای چین های نازولبیال که از لبه بینی تا گوشه های دهان امتداد دارند می توان از پرکردن استفاده کرد. پر کردن این ناحیه می تواند با نرم کردن خطوط لبخند به احیای حالت چهره کمک کند.

خط چانه و فک: فیلرهایی که برای اصلاح کانتور چانه و برجسته کردن خط فک استفاده می‌شوند، می‌توانند با حجم دادن به قسمت پایین صورت، خط فک واضح‌تری ایجاد کنند.

روش های پرکردن انجام شده در این نواحی روش های موثری برای بهبود ظاهر کلی صورت و کاهش علائم پیری هستند. با این حال، انتخاب پرکننده مناسب برای هر ناحیه و اعمال تکنیک صحیح تزریق بسیار مهم است. مناسب ترین ماده و تکنیک پرکننده باید با توجه به آناتومی ناحیه کاربرد و نیازهای بیمار انتخاب شود.

انواع پرکننده ها چیست؟

فیلرها موادی هستند که در کاربردهای زیبایی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند و به زیر پوست تزریق می شوند. این مواد را می توان برای پرکردن خطوط و چین و چروک های صورت، جبران کاهش حجم و حجیم کردن لب ها ترجیح داد. انواع پرکننده بسته به مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است. برخی از این موارد عبارتند از: 

پرکننده های اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک، یکی از اجزای طبیعی پوست، ظرفیت نگهداری آب بالایی دارد. با استفاده از این ویژگی، استفاده از اسید هیالورونیک می تواند به تامین کاملی و رطوبت پوست کمک کند. پرکننده های اسید هیالورونیک را می توان برای حجیم کردن لب و درمان خطوط ریز ترجیح داد.

پرکننده های هیدروکسی آپاتیت کلسیم: پرکننده های هیدروکسی آپاتیت کلسیم را می توان برای درمان چین و چروک های عمیق و بهبود خطوط صورت استفاده کرد.

پرکننده های پلی-ال-لاکتیک اسید: پرکننده های پلی ال-لاکتیک اسید می توانند با تحریک تولید کلاژن در زیر پوست به اصلاح کاهش حجم صورت در طولانی مدت کمک کنند.

این نوع پرکننده ها با توجه به حوزه کاربرد و نیاز بیمار انتخاب می شوند. پزشک انتظارات و ساختار پوست بیمار را ارزیابی می کند و مناسب ترین فیلر را برای فرد تعیین می کند.

 

پرکردن صورت و لب برای چه مواردی استفاده می شود؟

از فیلرهای صورت و لب می توان برای کاهش خطوط و چین و چروک، پرکردگی صورت و افزایش صافی و کشسانی پوست استفاده کرد. برخی از کاربردهای فیلر صورت و لب به شرح زیر است:

 

اهداف استفاده از فیلرهای صورت

جبران کاهش حجم: در نتیجه کاهش بافت چربی طبیعی صورت در طول زمان ممکن است کاهش حجم در این ناحیه رخ دهد. برای بهبود کاهش حجم می توان از فیلر صورت استفاده کرد.

کاهش چین و چروک و خطوط: پرکننده صورت می تواند برای بهبود خطوط ریز و چین و چروک هایی که در ناحیه صورت به دلیل افزایش سن ایجاد می شود ترجیح داده شود. با فرآیند پر کردن اعمال می‌توان خطوط و چین و چروک‌های ظریف را پر کرد و سطح پوست صاف‌تری ایجاد کرد.

تقویت کانتور صورت: از فیلر صورت می توان برای ایجاد خطوط مشخص تر با حجم دادن به نواحی خاص صورت مانند استخوان گونه استفاده کرد.

 

اهداف استفاده از پرکننده های لب

افزایش حجم لب: پرکننده لب را می توان برای حجم دادن به لب ها در عین حفظ ساختار طبیعی لب ترجیح داد.

برجسته کردن خط لب: از برنامه پرکننده لب می توان برای شفاف تر و مشخص تر کردن لبه های لب استفاده کرد.

کاهش علائم پیری: پرکننده لب را می توان برای از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک های مرتبط با پیری روی لب ها استفاده کرد.

تکنیک های کاربرد این پرکننده ها، که از مواد مختلف تولید می شوند، ممکن است بسته به نتایج زیبایی شناختی هدفمند متفاوت باشد. در طول استفاده، تکنیک های تزریق متناسب با آناتومی صورت و نیازهای بیمار ترجیح داده می شود. روش انتخاب و استفاده از پرکننده ها با توجه به انتظارات بیمار، ساختار پوست و علائم پیری سفارشی می شود.

 

چه کسی می تواند عمل پر کردن زیبایی را انجام دهد؟

روش پر کردن زیبایی را می‌توان برای افرادی که می‌خواهند کاهش حجم در ناحیه صورت را از بین ببرند و ظاهری جوان‌تر به دست آورند، اعمال شود. پرکننده های مختلفی مانند اسید هیالورونیک (HA) را می توان در طی مراحل پرکردن زیبایی استفاده کرد. 

برای اطمینان از تقارن صورت، اصلاح عدم تقارن لب، التیام زخم های مختلف و اصلاح خط فک، می توان روش های پر کردن را ترجیح داد. 

برای انجام عمل پر کردن زیبایی، وضعیت سلامت عمومی فرد توسط پزشک ارزیابی می شود. در ارزیابی سلامت عمومی، اطلاعاتی مانند واکنش های آلرژیک فرد و اقدامات زیبایی شناختی قبلی آموخته می شود. روش های پر کردن مخصوصا برای افرادی که می خواهند کاهش حجم صورت را جبران کنند و ظاهری جوان تر داشته باشند ایده آل است.

 

چه کسی نمی تواند روش پر کردن زیبایی را انجام دهد؟

اگرچه روش‌های پرکننده زیبایی عموماً روشی ایمن و مؤثر برای جوان‌سازی صورت در نظر گرفته می‌شوند، اما ممکن است برای برخی موقعیت‌ها و افراد مناسب نباشند. برخی از این موارد به شرح زیر است:

عفونت های فعال پوستی یا نواحی ملتهب: وجود عفونت های فعال پوستی یا التهاب در ناحیه ای که باید پر شود ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد. در چنین مواردی، پر کردن زیبایی ممکن است مناسب نباشد.

واکنش های آلرژیک: خطر واکنش های آلرژیک ممکن است در افرادی که به پرکننده ها حساسیت دارند رخ دهد. در چنین مواردی، پر کردن ممکن است اعمال نشود.

اختلالات خونریزی: افراد مبتلا به اختلالات خونریزی ممکن است در معرض خطر خونریزی و کبودی در طول عمل باشند. استفاده از پر کردن زیبایی ممکن است در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی ترجیح داده نشود.

استفاده از پرکننده های زیبایی می تواند با کاهش علائم پیری روی صورت به ایجاد ظاهری جوان تر کمک کند. با این حال، روش های پر کردن که توسط متخصص انجام نمی شود ممکن است عوارض نامطلوبی ایجاد کند. به همین دلیل، روش های پر کردن زیبایی باید تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی با تجربه انجام شود. 

نظر خود را بنویسید

مشخصات شما منتشر نخواهد شد. فیلد هایی که با * مشخص شده اند را باید تکمیل کنید.