ژل بهتر است یا بوتاکس

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

بوتاکس و فیلر هاى پوستی درمان های زیبایی هستند که تزریق می شوند.  این روش ها کم تر تهاجمی هستند و نیازی به جراحی نمى باشد. آیا می دانید تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟ در ادامه ما به طور مفصل راجع به تفاوت های ژل و بوتاکس صحبت می کنیم.

طبق گفته ى انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، بوتاکس و فیلر پوستی روش های درمانى رایجی هستند و بیش از ۹ میلیون پروسه در سال ۲۰۱۵ انجام شده است. بهتر است براى بوتاکس و فیلر به یک متخصص پوست با تجربه، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی مراجعه کنید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس ممکن است به اصلاح چین و چروک هایی مانند چروک هاى پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند. بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینیوم است که از باکتری کلسترودیوم بوتولینوم به دست می آید.  اگرچه این سم در مقادیر زیاد کشنده است ، اما مقدار کم و تنظیم شده ی بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها استفاده می شود ایمن است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات محل تزریق ، اثر می کند.  هنگامی که سیگنال های عصبی قطع شود ، عضله به طور موقت فلج می شود.  بدون حرکت این عضلات در صورت ، چین و چروک ها کم می شوند.بوتاکس و سایر روش های درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند ، گاهی به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند. درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم تحت نام های تجاری دیسپورت ، بوتاکس و زئومین فروخته می شوند.

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل

نواحی تزریق بوتاکس

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند اثر می کند که عنوان چین و چروک هاى دینامیکی یا پویا شناخته می شوند. معمول ترین چین و چروک های دینامیکی که بوتاکس می تواند درمان کند ، خطوط روی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم  است .  این خطوط در اثر لبخند زدن ، اخم کردن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروک های ظریف چال مانند یا ناشی از چاقی در صورت اثر نخواهد کرد که به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند.  چین و چروک های استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن و گونه می باشد. بوتاکس یک درمان دائمی نیست.  برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک درمان های مکرر ضروری است.  بیشتر افراد دریافتند که اثر بوتاکس ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و ۶.۷ میلیون پروسه در سال ۲۰۱۵ انجام شده است.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

همچنین ممکن است این درمان به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند ، اثر نکند.  این اتفاق در کمتر از ۱ درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.

ASPS به افراد توصیه می کند بعد از درمان بوتاکس ، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند.  این کار می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ضعف عضلات و مشکلات دیگر شود.

عوارض بوتاکس بیشتر است یا تزریق ژل

جوان سازی صورت با تزریق ژل

فیلر های پوستی ممکن است به محکم و پر شدن لب های نازک کمک کنند.فیلر های پوستی ، که بعضا پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزودن حجم و پرکنندگى طراحی شده اند.

مواد به کار رفته در ژل ها تزریقی

مواد مورد استفاده در فیلر های پوستی شامل موارد زیر است:

اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد که باعث پر شدن پوست می شود.

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد زیبایی طراحی شده است.

ماندگاری  ژل یا فیلر پوستی

مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است.  اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنهاست.

فیلر هاى پوستی چه چیزی را می توانند اصلاح کنند؟

انواع مختلف فیلر های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند.  بسته به نوع فیلر انتخاب شده ، آنها ممکن است:

چین و چروک استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارد.  این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است.

خطرات تزریق ژل

فیلر های پوستی بی خطر به نظر می رسند اما ممکن است عوارض جانبی ناشی از آن ها ایجاد شوند.  شایع ترین مشکلات عبارتند از:

هزینه تزریق ژل

هزینه درمان های فیلر پوستی و یا همان تزریق ژل متفاوت است و بستگی به پزشک ، ناحیه مورد نظر و نوع پرکننده انتخاب شده دارد. برای مشاوره درمانی و اطلاع از هزینه ها می توانید با مطب دکتر هاشمی تماس بگیرید.

خطرات تزریق ژل

تفاوت ژل و بوتاکس

به طور خلاصه ، تفاوت بین بوتاکس و ژل عبارتند از:

بوتاکس

 بوتاکس ماهیچه ها را فلج می کند تا چین و چروک های ایجاد شده در صورت را کم کند. این چروک ها معمولاً در قسمت فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند. نتایج بوتاکس ۳ تا ۴ ماه طول می کشد. بسته به نوع پرکننده ، نتایج پرکننده پوستی متفاوت است.

فیلر های پوستی یا ژل

فیلر های پوستی حاوی مواد تشکیل دهنده “اسید هیالورونیک” و مواد مشابه برای “پر کردن” و یا حجم دادن چروک های استاتیک استفاده می کنند که شامل چین و چروک های اطراف دهان ، لب های نازک و گونه ها است. همچنین ممکن است در چین و چروک های پیشانی ، زخم ها و سایر نواحی که برای داشتن ظاهری نرم تر نیاز به حجم اضافی دارند استفاده شود.

ترکیب بوتاکس و فیلر های پوستی

از آنجا که بوتاکس و فیلر ها مواد مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند ، در بعضی مواقع می توانند در یک درمان ترکیب شوند.  به عنوان مثال ، فردی ممکن است از بوتاکس برای اصلاح خطوط اطراف چشم و از یک پرکننده برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان استفاده کند.

عوارض بوتاکس بیشتر است یا ژل

بوتاکس و فیلر ها ایمن به حساب می آیند و عوارض جانبی آن ها در کمتر از ۱ درصد مشاهده می شود. هر ساله میلیون ها نفر روش های بوتاکس و فیلر را انجام می دهند. یک مطالعه در JAMA Dermatology نشان داد که روش های بوتاکس و فیلر هنگام انجام توسط متخصصین پوست با تجربه بسیار ایمن هستند.  عوارض جانبی در کمتر از ۱ درصد رخ داده است و بیشتر این موارد جزئی هستند.

 

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری

تفاوت فیلر ها (ژل های) اصلی و تقلبی

چگونه میتوان فیلر های تقلبی را از اصلی تشخیص داد؟

تفاوت فاحش در قیمت 

ژل های تقلبی قیمتی بسیار ارزان تر دارند.ژل های اصلی ، قیمت هر سی سی ژل گاهی بالای یک میلیون تومان است .

لیبل اصالت کالا

ژل های تقلبی لیبل اصالت کالا قابل ردیابی توسط سازمان غذا و دارو ندارند.

تفاوت فاحش در حجم فیلر 

ژل های ۱۰ سی سی عمدتا تقلبی هستند و بصورت فله ای پر می شوند و مخصوص صورت نیستند . ژل های اصلی معمولا سرنگ پر شده اماده یک تا دو سی سی هستند.

ماندگاری فیلر

فیلر های تقلبی، چون از جنس مواد پلیمری هستند، برای بدن غیر قابل جذب بوده وماندگاری بسیار زیاد دارند . گاهی نیز از مواد قابل جذب برای بدن هستند ولی چون تکنولوژی خاصی روی انها صورت نگرفته ، خیلی زود در بدن تجز یه می شوند . بعبارتی ماندگاری خیلی کم یا خیلی زیاد از ویژگی های فیلر های تقلبی هستند. در حالیکه ژل های باکیفیت ، ماندگاری یک تا دو ساله دارند .

خارج شدن از پوست

ژل های بی کیفیت ، هر چند وقت یک بار ، متورم و دردناک و عفونی شده، گاهی جابجا شده و گاهی توسط سیستم ایمنی بدن به بیرون رانده می شوند (پوست سوراخ شده و ژل خارج می گردد.)

تزریق ژل و بوتاکس برای زنان باردار

اگرچه بوتاکس و فیلر ها روش های کم تر تهاجمی هستند ، اما هم چنان خطرات جزئی دارند.  قبل از انجام این درمان ها ، فرد باید از تمام خطرات و مزایای احتمالی آن آگاه باشد.

بوتاکس و فیلر ها برای زنانی که باردار یا شیرده هستند توصیه نمی شود.  افرادی که شرایط سلامتی خاصی دارند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند باید در مورد اینکه آیا بوتاکس یا فیلر ها برای آنها بی خطر است با پزشک خود مشورت کنند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

مشخصات شما منتشر نخواهد شد. فیلد هایی که با * مشخص شده اند را باید تکمیل کنید.