تزریق ژل زیر چشم

رهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل

تزریق ژل زیر چشم، برای مقابله با پیری ظاهر چشم ها انجام می شود. این فرایند سبب آب رسانی، صافی و جوانسازی پوست شده که این موارد خود ظاهر جوان تر را برای فرد به ارمغان می آورند. فیلر ها به عنوان راهی برای جایگزینی حجم از دست رفته به کار گرفته می شوند تا به خلاص شدن از شر گودی و سیاهی زیر چشم کمک کنند.

گودی زیر چشم

فرو رفتگی چشم ها اغلب با عناوین دیگری از جمله گود افتادن چشم ها نیز شناخته می شود. از آنجایی که دایره های تیره رنگ معمولا در اثر افزایش سن به وجود می آیند، اغلب افراد با رسیدن به اواخر سنین ۳۰ سالگی یا اوایل ۴۰ سالگی متوجه فرو رفتگی و تیرگی زیر چشم های خود می شوند. اما به دلایلی این عارضه در جوانان کم سن و سال تر نیز دیده می شود.

فرو رفتگی چشم ها اغلب تعریفی به صورت زیر دارد:

گودی زیر چشم

عوامل ایجاد گودی زیر چشم

فرو رفتگی چشم ها اغلب یک مشکل پزشکی به شمار نرفته و می تواند عوامل احتمالی بسیاری داشته باشد. مانند:

پیری

ژنتیک

کمبود خواب

کمبود آب بدن

حساسیت ها

مصرف سیگار

کاهش وزن شدید

عفونت های سینوسی

قرار گیری در معرض نور خورشید

خواب کافی برای پیشگیری از گودی زیر چشم

درمان گودی زیر چشم

فرو رفتگی ناشی از حساسیت ها و عفونت های سینوسی را می توان با مصرف دارو درمان کرد. دارو های آنتی هیستامین بدون نسخه و قطرات چشمی می توانند به کاهش علائم حساسیت کمک کنند. با این حال، گاهی اوقات جهت درمان یک عفونت سینوسی به مصرف دارو های آنتی بیوتیک تجویزی نیاز است.

تغییر سبک زندگی و درمان های خانگی نیز در درمان گودی زیر چشم می تواند موثر باشد. انجام کارهایی مانند نوشیدن آب زیاد یا داشتن خواب کافی.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم

ژل یا فیلر زیر چشم یکی از بهترین راه های رهایی از فرو رفتگی و دایره های سیاه زیر چشم است. از آنجایی که این فیلر های پوستی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده اند، تزریق آن ها جای نگرانی ندارد.

بهترین مارک فیلر زیر چشم ژوویدرم ولبلا

بهترین ژل زیر چشم

نوع ژلی که پزشک برای تزریق در این ناحیه پیشنهاد می کند، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از فیلرهای تایید نشده، موجب ایجاد تورم زیاد در قسمت زیر چشم می شوند. به جرات می توان گفت در حال حاضر ژل ژوویدرم بهترین نوع فیلر موجود در بازار است.

تزریق ژل زیر چشم چگونه است؟

پزشک در جلسه مشاوره اولیه علاوه بر گرفتن تاریخچه پزشکی بیمار، نواحی صورت و زیر چشم ها را به صورت دقیق معاینه می کند. در این جلسه نتایج مورد انتظار بیمار، مزایا و خطرات فرایند بررسی شده تا بیمار بتواند به صورت آگانه تصمیم گیری کند. در صورتی که مشخص شود تزریق فیلر برای فرد مناسب است، این کار انجام می شود.

فرد باید قبل از انجام فرایند موارد زیر را رعایت کند:

تزریق ژل ژوویدرم زیر چشم

آیا تزریق ژل زیر چشم درد دارد؟

از آنجایی که تزریق ژل، فرایندی کم تهاجم است، اغلب بیماران درد آن را بسیار کمتر از پیش بینی های خود می یابند! اغلب قبل از تزریق فیلر یک داروی بی حس کننده موضعی با هدف کاهش درد به ناحیه درمان اعمال می شود.

مدت زمان تاثیر ژل زیر چشم

فرایند درمانی تنها در حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. با اینکه تاثیر تزریق فیلر ها فورا قابل مشاهده است اما نتایج نهایی پس از گذشت ۲ هفته نمایان خواهند شد. علت چنین پدیده ای آن است که پوست جهت استراحت کردن، صاف شدن، دستیابی به بهترین تعادل رطوبتی و تلفیق شدن با فیلر ها به زمان نیاز دارد.

تاثیر تزریق ژل زیر چشم

ماندگاری ژل زیر چشم

ژل زیر چشم بین ۹ ماه تا یک سال برای یک فرد معمولی ماندگاری دارد. ممکن است بسته به آناتومی بدن شخص و چگونگی سرعت پرکردن ژل زیر چشم، این مدت زمان طولانی تری شود. بعضی افراد حتی تا سه سال این ماندگاری را تجربه می کنند.

هزینه تزریق ژل زیر چشم

هزینه تزریق ژل زیر چشم بسته به نوع ژل کاربردی متفاوت است. در حال حاضر قیمت هر سی سی ژل ژوویدرم وُلبلا ( Juvederm volbella ) برای تزریق در ناحیه چشم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

معمولا افراد به سرعت بهبود یافته و نتایج درمانی فورا قابل مشاهده اند. افراد بلافاصله پس از فرایند می توانند فعالیت های عادی خود را از سر گرفته و در اکثر موارد بر سر کار خود باز گردند. با این حال، امکان دارد در چند روز اول پس از فرایند اندکی تورم یا کبودی مشاهده شود.

مراقبت پس از تزریق ژل زیر چشم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

بیماران می توانند جهت کاهش تورم هر چند ساعت یکبار یک کمپرس سرد را به آرامی بر روی ناحیه درمان قرار دهند. همچنین، جهت کاهش کبودی نیز می توان در هنگام شب و قبل از رفتن به خواب مقداری پماد آرنیکا به این نواحی اعمال کرد. افراد باید حداقل تا ۶ ساعت پس از فرایند از لمس کردن نواحی درمان خودداری کنند.

پس از گذشت این مدت نواحی درمان را می توان به آرامی با آب و صابون شستشو داد. باید تا ۴ ساعت پس از درمان از اعمال آرایش یا دیگر محصولات مراقبتی پوست خودداری شود. افراد باید از ورزش کردن و مصرف الکل به مدت ۲ روز خودداری کرده و به مدت ۲ هفته از قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای شدید اجتناب کنند.

 

اصلاح خط خنده با ژل

بهترین روش از بین بردن خط لبخند با تزریق ژل خط خنده

باورش سخت است که عادات زیبایی همچون لبخند زدن بتوانند به بروز موارد نه چندان زیبایی همچون خط خنده منجر شوند. پس از چندین سال استفاده مکرر از عضلات ایجاد کننده لبخند، خطوط و چروک های عمیقی بر صورت ایجاد می شوند که از دو سمت بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند. با این وجود، نیازی به ترک این عادت زیبا نیست زیرا راه حل های غیر جراحی و ساده ای برای درمان این خطوط نامطلوب وجود دارند.

علل ایجاد خط خنده

همواره عواملی برای ایجاد و عمیق شدن خطوط و چروک پوست وجود دارند. برخی از عوامل مرتبط با بروز خط خنده شامل قرار گیری در معرض نور خورشید، مصرف سیگار، حرکات دینامیک صورت و وضعیت بدن در هنگام خواب می شوند. با وجود این موارد، خط خنده اغلب در اثر فرایند طبیعی پیری در میانه صورت بروز می دهد.

در هنگام جوانی بافت حجم دهنده به گونه ها دقیقا در زیر چشم ها جای می گیرد. همگام با افزایش سن این بافت چربی در اثر جاذبه به سمت پایین حرکت می کند. هنگامی که این پدیده با از دست رفتن توده عضلانی و کاهش حالت ارتجاعی پوست همراه می شود، تاثیرات نامطلوب آن نمایان تر می شوند. چروک های عمیق بین لب و بینی اغلب با افتادگی گوشه های لب همراه بوده و ظاهری خسته و ناراحت را برای فرد ایجاد می کنند.

تزریق ژل خط خنده

پیشگیری از خط خنده و چروک های صورت

یکی از بهترین راه های مقابله با پیری زودرس صورت استفاده از ضد آفتاب یا لوازم آفتاب گیر در هنگام خارج شدن از خانه است. افراد باید جهت محافظت از پوست خود از هر دوی این موارد استفاده کنند.

فورمولاسیون های ضد آفتاب باید دارای معیار SPF بالای ۳۰ بوده و طیف وسیعی از ضد آفتاب ها را شامل شوند. علاوه بر این، جهت محافظت بیشتر از پوست باید از ضد آفتاب های فیزیکی همچون زینک اکسید یا تیتانیوم دی اکسید استفاده کرد.

افراد باید جهت مراقبت از پوست مقادیر زیادی آب نوشیده، به طور منظم ورزش کرده و به صورت روزانه از مرطوب کننده ها و پاک کننده های ملایم استفاده کنند. پیروی زود هنگام از این راهبرد ها می تواند به نرم و جوان نگه داشتن طولانی تر پوست کمک کند.

تزریق ژل به خط خنده

چه مقدار ژل برای رفع خط خنده نیاز است؟

عوامل بسیاری در  مقدار ژل تزریقی تاثیر گذار است مانند:

شدت و عمق چین و چروک خط خنده

مقدار ژل مورد نیاز برای رفع این چروک ها به شدت و عمق آن ها بستگی دارد. جهت رفع موثر ظاهر این چروک ها حداقل دو سرنگ ۱ میلی لیتری از فیلر پوستی نیاز است. هر سرنگ برای درمان یک چروک به کار می رود. چروک های عمیق نسبت به انواع سطحی تر به مقدار فیلر کمتری نیاز دارند. بهترین کار این است که درمان با مقادیر کمتر ژل انجام شده و تنها در صورت عدم دستیابی به نتایج دلخواه، ژل بیشتری تزریق شود.

فیلم تزریق ژل خط خنده

نوع فیلر تزریقی

مقدار ژل خط خنده به نوع فیلر استفاده شده نیز بستگی دارد. فیلر های متراکم تر و با وزن مولکولی بالا تر نسبت به فیلر های سبک تر در مقادیر کمتری استفاده می شوند.

ماندگاری اثر ژل تزریقی خط خنده

علاوه بر آن، بسته به ماندگاری اثرات ژل، امکان دارد جهت حفظ نتایج فرایند به جلسات دوره ای و تزریق مجدد ژل نیاز باشد. فیلر های کم دوام تر به جلسات دوره ای بیشتری نیاز داشته و به همین دلیل نسبت به فیلر های با دوام تر در مقادیر بیشتری استفاده می شوند. مزیت فیلر های کم دوام قیمت پایین تر آن ها می باشد.

نظر پزشک زیبایی

در نهایت، تصمیم گیری درباره مقدار فیلر به فرد تزریق کننده، نظر پزشک درباره شدت چروک ها و اهداف بیمار از انجام این فرایند بستگی دارد. در حالیکه برخی افراد مایل به کاهش اندکی در ظاهر این چروک ها هستند، برخی دیگر تمایل دارند که در صورت امکان این موارد به صورت کامل رفع شوند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، پزشک نوع و مقدار فیلر را تعیین خواهد کرد.

پس از فرایند، پزشک در یک جلسه ملاقات رضایت فرد را از نتایج جویا شده و در صورت عدم رضایت او مقادیر بیشتری از فیلر تزریق می کند. علاوه بر آن، پزشک با در نظر گرفتن ماندگاری فیلر ها و اهداف فرد برنامه ای جهت برگذاری جلسات دوره ای آینده به بیمار ارائه می دهد.

بهترین مارک ژل برای تزریق ژل خط خنده

هزینه تزریق ژل خط خنده چقدر است؟

هزینه فیلر پوستی به تعدادی از عوامل بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده

انتخاب بهترین مارک فیلر خط خنده و کلا نواحی مختلف صورت بر عهده پزشک می باشد. او بر اساس دانش و تجربه خود در کار با فیلر ها، بهترین گزینه را به فرد پیشنهاد می دهد. مقدار فیلر به ناحیه درمان و حجمی بستگی دارد که قرار است به آن ناحیه داده شود. تعداد جلسات ملاقات با پزشک به ناحیه درمان، مقدار فیلر مورد نیاز و بروز هر گونه عوارض در حین درمان بستگی دارد.

دستمزد پزشک یا پرستار تزریق کننده فیلر به صلاحیت ها، مهارت و تخصص او در زمینه کار با فیلر ها بستگی دارد. با اینکه کلینیک های واقع در مناطق شهری گران معمولا هزینه بیشتری را دریافت می کنند اما به دلیل رقابت کلینیک ها با یکدیگر تفاوت قیمت چندان زیاد نیست.

ماندگاری ژل خط خنده چقدر است؟

فیلر های درمانی معمولا بین ۶ تا ۲۴ ماه ماندگاری دارند. مدت این ماندگاری بسته به عواملی از جمله نوع فیلر و ناحیه تزریق آن متغییر است.

نوع فیلر تزریقی به صورت

فیلر های هیالورونیک اسید شامل موارد زیر می شوند:

رفع خط خنده با تزریق ژۀ خط خنده

فیلر های سنتتیک (مصنوعی)

فیلر های سنتتیک دسته ای کوچک تر از فیلر های ضد چروک هستند. این فیلر ها از مواد آزمایشگاهی و غیر مرتبط با مواد طبیعی پوست ساخته شده اند. برخی از فیلر های سنتتیک عبارتند از:

بلافیل

رادیز

اسکالپترا

سیلیکون

عوارض جانبی فیلر های سنتتیک (مصنوعی)

تمامی فیلر های این گروه دارای عوارض جانبی یکسانی هستند که از جمله آن ها می توان به بروز قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تزریق اشاره کرد. عارضه دیگر این فیلر ها بروز ندول یا برآمدگی های زیر پوستی است که امکان مشاهده یا لمس آن ها وجود دارد. در برخی موارد نادر، جهت برداشتن این ندول ها به جراحی نیاز است. مزیت چنین فیلر هایی ماندگاری بیشتر آن ها می باشد. لازم به ذکر است، محصولات با دوام تر با احتمال بیشتری سبب بروز عوارض جانبی می شوند. تزریق نامناسب فیلر های سنتتیک می تواند سبب بروز ناهنجاری ظاهری در صورت شود.

فیلر های کلاژنی

دانشمندان اولین فیلر های ضد چروک را از نوع خالص شده کلاژنی تولید کردند که عمدتا از گاو گرفته شده بود. با اینکه این فیلر ها عملکردی مناسب داشته و ظاهری طبیعی به فرد می دادند اما ماندگاری چندانی نداشتند. اغلب کلاژن های تزریق شده ظرف ۱ ماه شروع به تجزیه شدن می کردند. از آنجایی که این فیلر ها منشا حیوانی داشتند، احتمال بروز واکنش حساسیتی نیز بالا تر بود. به همین دلیل، قبل از تزریق چنین فیلر هایی انجام آزمایش حساسیت الزامی بود.

روش های جدید فرآوری کلاژن به کاهش این خطرات و مشکلات کمک کرده است. علاوه بر آن، انواع جدید کلاژن های سنتتیک، ایمنی و کاربرد این فیلر ها را برای طیف گسترده تری از مردم بیشتر کرده است. با اینکه نتایج حاصل از فیلر ها کلاژنی در مقایسه با فیلر های دیگر ماندگاری چندانی ندارند اما بسیاری باور دارند که این فیلر ها ظاهری طبیعی تر را به فرد هدیه می دهند.

عوارض جانبی تزریق فیلر های کلاژنی

عوارض جانبی تزریق فیلر های کلاژنی شامل خطر بروز واکنش حساسیتی، کبودی و قرمزی در محل تزریق می شوند. فیلر های کلاژنی شامل موارد زیر هستند:

کازمودرم

ایولنس

فیبرل

زیدرم

زیپلاست

ماندگاری تزریق ژل خط خنده

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده

به صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. این کار به ماندگاری بیشتر فیلر و جلوگیری از بروز تغییرات رنگدانه ای ناشی از تزریق کمک می کند.

از حرکت دادن بیش از حد محل تزریق در چند ساعت اول خودداری کنید.

از کمپرس یخ جهت کاهش تورم کبودی می توانید استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض مستقیم نو خورشید یا سرمای شدید خودداری کنید.

از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

کاهش خطرات و بهبود نتایج تمامی فیلر ها

فیلر های ضد چروک امروزه در میان ایمن ترین محصولات زیبایی جای دارند. با این حال، اقداماتی وجود دارند که با انجام آن ها می توان از ایمنی درمان خود اطمینان حاصل کرد:

قیمت درمان را راهنمای خود قرار ندهید

در صورتی که قیمت یک فرایند تزریق فیلر بسیار کمتر از قیمت استاندارد آن است به احتمال زیاد کیفیت فیلر یا مهارت فرد تزریق کننده در حد مطلوب نیست. هیچ گاه برای قیمت پایین تر زیبایی و سلامت صورت خود را به خطر نیاندازید.

تزریق ژل با ابزار های استریل شده

تزریق تمامی فیلر ها باید در محیط های پزشکی و به وسیله ابزار های استریل انجام شود. درمان هایی که در خانه، هتل، باشگاه یا تفریحگاه ها انجام می شوند صرف نظر از فرد ارائه دهنده خدمات، دارای شرایط پزشکی نبوده و باید از انجام آن ها خودداری کرد.

دریافت فیلرهای تزریق در مطب پزشک

فیلر های تزریقی را نباید از مرکزی غیر از مطب پزشک دریافت کرد. افراد باید علاوه بر دانستن نوع ماده تزریقی خود، سوالات زیر را نیز از پزشک بپرسند:

  • آیا این فیلر به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است؟
  • آیا این فیلر به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری شده است؟

گزارشاتی وجود دارند که در آن ها موادی چون سیلیکون صنعتی تا روغن بچه به جای فیلر به افراد تزریق شده اند. در صورت اجتناب پزشک یا ارائه دهنده خدمات از بیان این اطلاعات، باید از انجام فرایند جلوگیری کرد.

ماندگاری بوتاکس

آیا می توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد؟

این مورد یکی از رایج ترین سوال هایی است که از متخصصان پرسیده می شود. پس از تزریق بوتاکس، افراد باید جهت حفظ حالت صاف و بدون چروک پوست خود این درمان را هر ۴ تا ۶ ماه تکرار کنند. با توجه به موقت بودن نتایج بوتاکس، آیا همه افراد می توانند از جوان شدن پوست خود در این ۶ ماه لذت ببرند؟ در صورت امکان، چه چیزی می تواند ماندگاری بوتاکس را بیشتر کند؟ اگر به دانستن جواب این سولات و کسب اطلاعات بیشتر درباره بوتاکس علاقه مند هستید به خواندن مطلب ادامه دهید.

بوتاکس چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چه چیزی ماندگاری بوتاکس را افزایش می دهد، ضروری است تا با بوتاکس و نحوه عملکرد آن آشنا شویم. بوتاکس یک داروی تجویزی است که به پایانه های عصبی متصل شده و در ارتباط بین اعصاب و عضلات صورت اختلال ایجاد می کند. این اختلال از رسیدن انتقال دهنده عصبی (استیل کولین) به عضلات و شروع انقباضات آن ها جلوگیری می کند.

در واقع، این توضیحات بیان دارند که بوتاکس اعصاب حرکت دهنده عضلات صورت را فلج می کند. با اینکه گفته می شود بوتاکس پس از مدتی از بین می رود اما این دارو هیچ گاه تجزیه یا دفع نمی گردد. در واقع، اعصاب فیبر های عصبی جدیدی را جایگزین انواع قبلی کرده و عضلات را دوباره تحریک می کنند.

روش های افزایش ماندگاری بوتاکس

آیا می توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد؟

از نظر عملی نمی توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد زیرا این دارو خود به صورت دائم به رشته های عصبی متصل می شود. پس متاسفانه، دارو خود تا بیشترین زمان ممکن ماندگاری داشته و این بدن فرد است که راه حلی برای این وضعیت می یابد. با این حال، جای نگرانی نیست زیرا برای حفظ نتایج بوتاکس نیازی به افزایش ماندگاری داروی بوتاکس نیست.

 روش های افزایش ماندگاری نتایج بوتاکس

با اینکه از نظر عملی افزایش ماندگاری بوتاکس ممکن نیست اما می توان ماندگاری اثرات آن را طولانی تر کرد. نتایج کامل بوتاکس ظرف ۵ تا ۷ روز پس از تزریق نمایان شده و پس از آن ظرف ۴ تا ۶ ماه به تدریج کاهش می یابند. جهت دستیابی به ماندگاری ۶ ماهه نتایج درمان و افزایش حداکثری فاصله بین جلسات باید از نکات زیر پیروی کرد:

طول عمر بوتاکس

انتخاب پزشک با تجربه

جهت دستیابی به حداکثر نتایج، تزریقات بوتاکس باید به مقدار مناسب و در محل صحیح تزریق شوند که این موارد برای هر فرد متفاوت هستند. یک جراح پلاستیک با تجربه در کسب اطلاعات درباره بوتاکس به فرد کمک کرده، امکان شخصی سازی درمان را به او داده و با کمک فرد بهترین برنامه درمانی را تهیه می کند. همه این موارد در نهایت به افزایش ماندگاری اثرات بوتاکس منجر می شوند.

حرکت دادن عضلات ناحیه درمان پس از تزریق

این حرکات می توانند به توزیع برابر دارو کمک کرده و ماندگاری بوتاکس را افزایش دهند. چنین حرکاتی را می توان به کمک در آوردن شکلک های مختلف انجام داد و احساس خجالت در این باره ضرورتی ندارد. پس از تاثیر گذاری بوتاکس، حالات مختلف صورت تاثیر چندانی بر پوست فرد نخواهند داشت.

از ماساژ صورت خودداری کنید

افراد باید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از فرایند از مالیدن صورت، ورزش کردن یا مصرف محصولات آرایشی قوی خودداری کنند. با اینکه انجام شکلک ها و تحرک عضلات صورت مفید است اما نباید این کار را با ماساژ دادن صورت انجام داد. ماساژ دادن یا لایه برداری صورت، ورزش کردن و مصرف محصولات قوی می تواند سبب انتشار دارو به نواحی نامناسبی از صورت شود. این وضعیت می تواند به فلج شدن صورت، افتادگی پلک یا بروز دیگر عوارض نامطلوب منجر شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس

خوابیدن بعد از بوتاکس

از خوابیدن یا دراز کشیدن در ۴ ساعت اول پس از فرایند اجتناب کنید. البته، دراز کشیدن بر روی کمر به همراه بالا بردن نسبی پا ها می تواند در دو شب اول پس از فرایند مفید باشد.

از قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری کنید

این توصیه صرف نظر از انجام بوتاکس، برای تمامی پوست ها مفید است. آسیب های ناشی از نور خورشید عامل اصلی بروز چروک های اولیه هستند. از آنجایی که این چروک ها ناشی از عضلات زیر پوست نیستند، بوتاکس تاثیری بر آن ها ندارد. افراد باید به صورت روزانه حتی در زمستان یا روز های ابری، از مواد ضد آفتاب در نواحی صورت، گردن و دست ها استفاده کنند.

بهبود اثرات بوتاکس با مصرف Argirelox

Argirelox یک ترکیب پپتیدی است که مقدار استیل کولین رها شده توسط اعصاب را کاهش می دهد. با اینکه این محصول همانند بوتاکس عضلات را فلج می کند اما بر خلاف آن به صورت موضعی اعمال می شود. افرادی که تمایل به افزایش ماندگاری اثرات بوتاکس دارند باید این مورد را در محصولات مراقبت پوست خود جای دهند. در تحقیقات بالینی، زنانی که از پماد پپتیدی Argirelox استفاده کردند در مقایسه ای ۶ ماهه با گروه کنترل، شاهد کاهشی تقریبا ۳ برابری در چروک های پوستی خود بودند.

تزریق ژل بهتر استن یا بوتاکس

صبور باشید

همانطور که قبلا اشاره شد، پدیدار شدن نتایج کامل بوتاکس زمان بر است. در صورت عدم مشاهده نتایج دلخواه پس از هفته اول، قبل از اقدام به تکرار فرایند حداقل ۶ هفته صبر کنید. استفاده بیش از حد از محصولات یا درمان های فلج کننده عضلات می تواند سبب مقاومت عضلات به بوتاکس یا بروز واکنش های نامطلوب دیگر شود.

یک برنامه بلند مدت تهیه کنید

بخشی از برنامه درمانی موثر در بوتاکس، تهیه و پیروی از یک برنامه بلند مدت جهت دریافت تزریقات است. کم یا زیاد شدن فاصله بین جلسات درمان به ترتیب سبب عدم پاسخ گویی عضلات به بوتاکس و پدیدار شدن چروک ها می شود.

اخم نکنید

در صورتی که دائما پوست پیشانی خود را جمع کرده یا ابرو هایتان را در هم می کشید، از انجام این کار خودداری کنید. در حالیکه امکان دارد این حرکات غیر ارادی باشند اما با تمرین می توان از انجام آن ها خودداری کرد.

تزریق فیلرهای پوستی برای جوانسازی

از اسکراب پوست خودداری کنید

پس از تزریق بوتاکس باید به پوست فرصتی جهت التیام یافتن داده شود. از اعمال اسکراب های قوی یا ماسک های صورت که امکان اختلال در روند درمان را دارند اجتناب کنید.

جلسات درمانی را تکرار نکنید

ترکیب شیمیایی بوتاکس پس از جذب شدن به تاثیر گذاری بر عضله ادامه می دهد. این گفته یعنی نتایج به سرعت ظاهر شده اما در طول زمان ارتقا می یابند. در صورت عدم رضایت از ظاهر خود، پیش از انجام مجدد درمان حداقل به مدت ۶ هفته صبر کنید. در صورتی که فاصله تزریق ها بسیار به هم نزدیک باشد، عضلات واکنشی نامطلوب به دارو خواهند داد.

نتایج حاصل از درمان های تزریقی همانند هر درمان زیبایی دیگری به شرطی ماندگاری طولانی تر خواهند داشت که فرد از پوست خود مراقبت کند. بیمارانی که روزانه از مرطوب کننده استفاده کرده و مقادیر فراوانی آب می نوشند اثر آب دوستی فیلر های هیالورونیک اسید را افزایش داده و به صاف و پر ماندن پوست خود کمک می کنند. محصولاتی وجود دارند که به عنوان مکمل برای توکسین ها و فیلر ها طراحی شده اند.

تغذیه مناسب

مواد غذایی مصرفی افراد می تواند به طور مستقیم بر ظاهر و سلامت آن ها تاثیر گذار باشد. جهت به حداکثر رساندن نتایج فیلر ها به بیماران توصیه می شود که از مصرف مواد غذایی بسته بندی و فرآوری شده خودداری کرده و مقدار شکر را در رژیم غذایی خود محدود کنند. این مواد غذایی سبب افزایش التهاب شده و سلامت کلی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند.

مصرف روی

برخی مطالعات نشان داده اند که تاثیر گذاری بوتاکس با سطح روی در بدن ارتباط دارد. همچنین، بسیاری از افراد به درجه اندکی از کمبود روی دچار هستند. مصرف منظم مکمل روی پس از درمان بوتاکس می تواند اثرات ضد پیری آن را افزایش دهد.

کمتر استرس داشته باشید

استرس بخشی متداول در زندگی روزانه است. استرس صرف نظر از منشا آن، بدن را از جنبه های مختلف تحت اثرات نامطلوب قرار می دهد. منشا استرس می تواند مواردی چون شغل، روابط، مشکلات مالی یا موارد دیگر باشد. از نظر پوستی، سطوح بالای استرس سبب رهایش کورتیزول و هورمون های دیگر می شود. این هورمون ها فرایند پیری و بروز علائم ناخواسته آن را سرعت می بخشند. جهت افزایش ماندگاری مزایای درمان های تزریقی باید موارد استرس زای غیر ضروری را از زندگی خود حذف و از تکنیک های مدیریت استرس همچون یوگا یا مدیتیشن استفاده کرد.

تزریق بوتاکس

جلسات درمانی جهت حفظ نتایج

بهترین راه افزایش ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس یا فیلر اغلب انجام این گونه جلسات است. درمان های دوره ای مخصوصا برای بوتاکس مفید بوده و سبب افزایش ماندگاری پاسخ عضلات به نوروتوکسین ها می باشند.

تاثیر ورزش بر ماندگاری بوتاکس

متاسفانه، کسانی که فعالیت های شدید داشته و ورزشکار هستند امکان دارد در زمان کمتری به انجام این جلسات درمانی نیاز پیدا کنند. هیچ راه حلی برای این موضوع وجود نداشته و کاهش فعالیت به هیچ وجه به این افراد توصیه نمی شود. با این حال، در صورتی که افراد در حین ورزش کردن از بروز حالات مختلف صورت خودداری کنند امکان دارد ورزش تاثیر چندانی بر نتایج درمان بوتاکس نداشته باشد. البته، عمل به این گفته کار چندان ساده ای نیست. یکی از روش های ساده برای جلوگیری از اخم کردن و جمع کردن پوست صورت استفاده از کلاه و عینک آفتابی در هنگام قرار گیری در معرض نور خورشید است.

محصولات تجویزی مراقبت پوست

محصولات بدون نسخه مراقبت پوست اغلب حاوی فیلر ها و رایحه های غیر ضروری هستند که پوست را تحریک کرده و سلامت آن را به خطر می اندازند. از آنجایی که ترکیبات فعال در محصولات بدون نسخه به صورت رقیق شده یا دارای قدرت کمتری هستند، این موارد در مقایسه با انواع تجویزی قیمت کمتری دارند. افراد باید به استفاده از محصولات تجویزی روی آورند که قدرتمند بوده و ترکیبات فعال آن ها رقیق نشده است.

از مصرف سیگار خودداری کنید

نیکوتین به وسیله تنگ کردن عروق خونی در جریان خون رونده به پوست اختلال ایجاد می کند. در این وضعیت، پوست از دریافت اکسیژن و مواد مغذی لازم جهت صاف و جوان ماندن، محروم می شود. افراد سیگاری هر چه سریع تر باید مصرف سیگار را ترک کرده و در صورت نیاز به کمک در این رابطه با پزشک خود مشورت کنند.

از دستورات مراقبتی پس از درمان پیروی کنید

افراد باید در چند ساعت اول پس از فرایند تزریق بوتاکس یا تزریق انواع فیلر از دراز کشیدن، ورزش کردن، قرار گیری در معرض نور خورشید، بلند کردن اجسام سنگین، مصرف الکل و نمک خودداری کنند. جهت به حداقل رساندن اختلال در دستیابی به حداکثر نتایج باید از تمامی دستورات مراقبتی پیروی کرد. این مرکز جدید ترین محصولات و روش های درمانی مقابله با علائم پیری را به وسیله قابل اعتماد ترین متخصصان به مراجعان خود ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان خود، همین امروز با ما تماس بگیرید.

مقابله با علائم پیری با بوتاکس صورت

نکته دوم این است که بوتاکس از انقباض عضلات جلوگیری می کند و تنها سبب رفع چروک های حرکتی می شود. چروک های حرکتی یا دینامیک، خطوط و چین هایی هستند که در اثر انقباض عضلات و حالات مختلف صورت به وجود می آیند. بوتاکس در حالت ارتجاعی و سفتی پوست تاثیر گذار نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد بوتاکس را به همراه درمان هایی از جمله لیفت صورت، تزریق فیلر یا دیگر جراحی های تهاجمی انجام می دهند. بوتاکس صرف نظر از محبوبیت آن، راه حلی جامع برای مقابله با علائم پیری نیست.

چگونگی تزریق ژل گونه

فرم دهی صورت با تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه یک فرایند زیبایی است که با هدف شکل دهی به صورت، افزایش حجم و جوانسازی پوست به کار گرفته می شود. ژل های پوستی به صاف کردن چروک و خطوط ریز کمک کرده و جهت شکل دهی مجدد ساختار، حجم یا اجزای صورت نیز به کار گرفته می شوند. ژل گونه اصطلاحی است که طیفی کاملی از محصولات و مواد را در بر می گیرد.

بهترین ژل گونه

در قدم اول، یک ژل معتبر باید توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یا اروپا (Medical CE) تایید شده و بر اساس استاندارد های آن ها باشد. انتخاب بهترین ژل به بودجه و نحوه واکنش فرد به آن ژل در گذشته بستگی دارد.

یک نکته مهم این است که جوانسازی صورت فرایندی یک جلسه ای نیست. بنابراین، در صورت نیاز به دریافت چندین تزریق، انجام یکباره آن ها ضرورت ندارد. افراد می توانند ابتدا با تزریق مقادیر اندک ژل شروع کرده و تا دستیابی به نتایج دلخواه مقدار دریافت این تزریقات را افزایش دهند. در واقع، گاهی اوقات بهتر است در ابتدا یک یا دو تزریق دریافت کرده و در صورت نیاز به تدریج تعداد آن ها را بیشتر کرد.

هزینه تزریق ژل گونه

هزینه و ماندگاری ژل های پوستی چقدر است؟

قیمت ژل های پوستی به ناحیه درمان و مقدار محصول استفاده شده بستگی دارد. یک عامل تعیین کننده دیگر در قیمت، پیچیدگی فرایند است. برای مثال، رینوپلاستی غیر جراحی نیاز به مهارت و دانش پزشکی بالایی بوده و فقط باید توسط پزشکان با تجربه انجام شود. به فرایند زیبایی بینی رینوپلاستی گفته می شود.

اغلب به دلیل حجم بیشتر محصولات استفاده شده در فرایند تزریق ژل گونه، قیمت آن نیز بیشتر است. به طور میانگین، اغلب ژل های پوستی بین ۱۲ تا ۱۴ ماه دوام داشته که از این موارد تعدادی دارای ماندگاری بیشتر نیز هستند. دوام ژل های گونه همچنین به سرعت تجزیه شدن آن ها در بدن نیز بستگی دارد.

فرم دهی صورت با تزذریق ژل گونه

چه مقدار ژل جهت شکل دهی به گونه ها لازم است؟

مقدار ژل های پوستی به شکل فعلی صورت فرد و هدف او پس از فرایند بستگی دارد.

تزریق ژل گونه برای چه افرادی مناسب است؟

برجسته سازی گونه برای افرادی مناسب است که به داشتن گونه هایی مشخص تر علاقه مند هستند.

 ژل گونه برای افراد مسن تر

اغلب فرایند های برجسته سازی گونه با هدف جوانسازی صورت و جبران حجمی انجام می شوند که در طول زمان به صورت طبیعی از دست رفته است.

ژل گونه جهت احیای حجم پس از کاهش وزن

برخی افراد در می یابند که پس از کاهش وزن، مقداری از حجم صورت خود را از دست داده اند. جبران این حجم از دست رفته با استفاده از ایمپلنت های غیر جراحی گونه می تواند در متعادل کردن ظاهر فرد کمک کند.

ژل گونه برای افراد جوان تر

تزریق ژل گونه در افراد جوان تر با هدف دستیابی به گونه هایی مشخص و برجسته انجام می شود. برجستگی گونه ها همانند مشخص بودن خط فک یکی از معیار های زیبایی به شمار می رود. در صورت مشخص نبودن حدود اجزای صورت فرد، ایمپلنت غیر جراحی گونه می تواند در دستیابی به ظاهری جذاب تر به او کمک کند.

لیفت گونه به وسیله نخ، تزریق گونه یا جراحی

اصطلاح لیفت یا برجسته سازی گونه برای طیفی از گزینه های درمانی جراحی و غیر جراحی استفاده می شود. هر کدام از این روش های درمانی دارای مزایا و معایبی است. درمان انتخابی فرد به چندین عامل بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان طبیعی بودن ظاهر پس از فرایند
  • میزان تغییر مورد انتظار
  • مدت استراحت پس از فرایند
  • راهبرد جراحی لیفت گونه

با انجام جراحی می توان به تاثیر گذار ترین لیفت گونه جهت مقابله با پیری دست یافت. افراد با انجام جراحی باز هم به جایگزینی حجم از دست رفته نیاز دارند زیرا جراحی حجم از دست رفته را جبران نمی کند. احیای چنین حجمی می تواند به کمک انتقال چربی از دیگر نواحی بدن یا تزریق ژل های پوستی انجام شود. در هنگام تصمیم گیری درباره انجام جراحی باید خطرات و مدت بهبودی پس از جراحی را نیز در نظر گرفت.

مقدار تزریق ژل گونه

چه درمان هایی به همراه تزریق ژل گونه انجام می شوند؟

انجام درمان های ترکیبی با هدف شکل دهی به صورت رایج هستند. این ترکیب به هدف مورد انتظار فرد بستگی دارد. در زنان جوان تر، تزریق ژل گونه معمولا با تزریق ژل لب یا خط فک نیز همراه هستند. با این حال، در صورت تمایل به داشتن صورتی بیضی شکل، تزریقات ژل گونه با تزریقات لاغری صورت همراه می شوند.

سوالات متداول

چه مدت پس از تزریق ژل گونه می توان نتایج را مشاهده کرد؟

در این فرایند نیز همانند تمامی فرایند های تزریق ژل، تغییرات فورا قابل مشاهده خواهند بود. با این حال، نتایج کامل تزریق ژل گونه ظرف ۲ تا ۴ هفته پدیدار می شوند.

ژل های گونه چه مدت ماندگار هستند؟

پس از اولین دوره تزریق ژل گونه، نتایج حداکثر تا ۱۲ ماه ماندگاری خواهند داشت. البته این مدت به فرد بستگی داشته و تا زمانی که فرد درمان نشود، اطلاع از مدت ماندگاری این نتایج امکان پذیر نیست. همچنین، نوع ژل گونه نیز بر ماندگاری نتایج درمان تاثیر گذار است. برخی ژل های گونه قیمت کمتری داشته اما به طبع مدت ماندگاری آن ها نیز کوتاه تر است.

درمان تزریق ژل گونه چه مدت به طول می انجامد؟

این فرایند در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

تجربه تزریق ژل گونه

مدت استراحت پس از تزریق ژل گونه چقدر است؟

میزان تورم پس از تزریق ژل حداقل بوده و و احتمال کبودی نیز نادر است. با این حال، در هنگام تصمیم بر انجام هر گونه تزریق ژل باید احتمال بروز این دو مورد را نیز مد نظر قرار داد. افراد باید دو هفته درمان خود را در نظر گرفته و از تنظیم رویداد های مهم در این مدت خودداری کنند. اغلب زنان از نظر ترک کردن کلینیک و بازگشتن به زندگی عادی خود احساس راحتی می کنند.

هزینه ژل های پوستی گونه

مقدار و نوع ژل استفاده شده قیمت این مورد را تعیین می کند.

آیا می توان در دوران بارداری از ژل های پوستی استفاده کرد؟

متاسفانه، ایمنی استفاده از این مواد مشخص نیست و مطالعاتی جهت ارزیابی ایمنی این محصولات در زنان باردار انجام نشده است. تا به حال در زمینه استفاده از ژل های پوستی برای خانم های باردار برخلاف سم بوتولینوم (بوتاکس) عوارضی گزارش نشده است. با این حال، اغلب پزشکان بر این باورند که احتمال خطر تزریق ژل برای خانم های باردار اندک است زیرا این تزریقات موضعی بوده و سرعت جذب آن ها به جریان خون نیز پایین است.

یکی از نگرانی های احتمالی نوع داروی بی حس کننده موضعی در این فرایند است. لیدوکائین رایج ترین داروی بی حس کننده ای است که در ژل های استاندارد به کار می رود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این دارو را در دسته بارداری B قرار داده که به معنای ایمنی نسبی استفاده از آن در دوره بارداری می باشد. همچنین، مقادیر لیدوکائین به کار رفته در ژل ها بسیار کمتر از بیشترین مقدار مجاز این دارو است.

رعنا هاشمی

دکتر زیبایی در تهران

قبل و بعد از تزریق ژل

قبل و بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

امروزه تزریق ژل یکی از پرکاربردترین متدها در حوزه زیبایی می باشد. یکی از مسائل بسیار مهم نکاتی است که باید قبل و بعد از تزریق ژل رعایت کنید تا نتیجه موثرتری را ببینید. در این مقاله دکتر هاشمی شما عزیزان را با مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل آشنا می سازد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

دندانپزشکی قبل از تزریق ژل

باید از انجام فرایند های دندانی، ملاقات با متخصصان بهداشت دهانی، سفید کردن و جرم گیری دندان ها به مدت ۲ تا ۴ هفته قبل و بعد از تزریق ژل اجتناب کرد.

تزریق واکسن قبل از تزریق ژل

افراد باید از تزریق واکسن در نزدیکی زمان تزریق ژل اجتناب کنند. در صورت داشتن سابقه ابتلا به تبخال باید قبل از فرایند جهت دریافت داروی ضد ویروسی به کلینیک یا مطب پزشک مراجعه کرد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

افراد باید از یک هفته پیش از تزریق ژل از موارد زیر اجتناب کنند

مصرف دارو های رقیق کننده خون

رقیق کننده های خون (آسپرین و ضد التهاب های غیر استروئیدی همانند ایبوپروفن)، روغن سالمون، ویتامین E، کهن دار، شراب قرمز، شکلات تلخ و گریپ فروت

مصرف الکل

مصرف نوشیدنی های الکلی مخصوصا شراب قرمز

مصرف ماهی

مصرف ماهی های چرب، مکمل های روغن ماهی و امگا ۳

ویتامین E

مصرف ویتامین E، کهن دار، مخمر سنت جان، مکمل های جنسینگ و سیر به مدت یک هفته قبل از تزریق ژل

قاعدگی قبل از تزریق ژل

زنان باید توجه کنند که تزریق ژل در هفته منتهی به چرخه قاعدگی می تواند خطر ابتلا به کبودی و حساسیت به درد را اندکی افزایش دهد.

اپلاسیون قبل از تزریق ژل

اپیلاسیون، کندن و سفید کردن مو ها و همچنین استفاده از کرم های مو بر در نواحی درمان به مدت ۲ روز قبل از تزریق ژل

ورزش قبل از تزریق ژل

انجام ورزش های شدید ۲ روز قبل و بعد از تزریق ژل

سفر هوایی قبل از تزریق ژل

انجام سفر های هوایی به مدت ۱ هفته پس از تزریق ژل

تبخال قبل از تزریق ژل

در صورت سابقه ابتلا به تبخال در ناحیه صورت، خطر بروز تبخال های دیگر ناشی از ورود سوزن به پوست وجود دارد. در صورت داشتن سابقه باید پزشک خود را مطلع کرد.

بارداری و تزریق ژل

در صورت بارداری، شیر دهی، داشتن حساسیت به هر گونه ترکیب موجود در ژل یا رنج بردن از هر گونه اختلال عصبی باید از تزریق ژل اجتناب شود. در صورت داشتن هر گونه سوال در این باره لطفا قبل از انجام فرایند با ما تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مواردی که باید یک هفته قبل از تزریق ژل انجام داد

  • مصرف ویتامین K از چند روز قبل از فرایند
  • مصرف آرنیکا از دو روز قبل از فرایند (این مورد الزامی نبوده اما به کاهش احتمال بروز کبودی کمک می کند)
  • مصرف اناناس تازه چند روز قبل از فرایند
  • مصرف ارنیکا ۲ تا ۴ روز قبل و بعد از فرایند

روز فرایند تزریق ژل

افراد باید با صورت تمیز، شسته و بدون آرایش جهت انجام فرایند حاضر شوند. جهت به حداکثر رساندن راحتی در حین فرایند، یک داروی بی حس کننده موضعی بر پوست بیمار اعمال می شود. در برخی موارد، داروی بی حس کننده به ناحیه درمان یا نواحی اطراف آن تزریق می شود.

انواع فیلرهای تزریقی

مراقبت های بعد از تزریق ژل در ساعات اولیه

معمولا بعد از تزریق ژل در ساعات اول با ورم و کمی کبودی روبهرو خواهید شد. سعی کنید در ساعات اولیه تزریق ژل به نکات زیر توجه کنید.

کمپرس یخ و آرنیکا برای کاهش کبودی

یک بسته یخ و آرنیکا موضعی را بر ناحیه درمان قرار دهید. قرص های برملین و آرنیکا هر دو مکمل هایی طبیعی هستند که به کاهش کبودی کمک می کنند.

مصرف استامینافون

در صورت نیاز، جهت کاهش درد داروی استامینوفن مصرف کنید.

خودداری از ماساژ نواحی تزریق ژل

از خاراندن، ماساژ دادن یا لمس نواحی تزریق خودداری کنید. این احساسات طبیعی بوده و ظرف چند ساعت تا چند روز رفع می شوند. در صورتی که این علائم بیش از ۳ روز تداوم یافتند به پزشک خود اطلاع دهید.

ورزش بعد از تزریق ژل

از مصرف الکل یا انجام ورزش های شدید خودداری کنید. این موارد می توانند منجر به بروز کبودی های بیشتر شوند.

حمام و سونا بعد از تزریق ژل

تا رفع کامل تورم و قرمزی از قرار دادن ناحیه درمان در معرض گرما خودداری کنید. باید از مواردی چون گرفتن حمام آفتاب، برنزه کردن، رفتن به سونا، حمام داغ و اپیلاسیون با موم داغ اجتناب کرد.

مصرف دارو بعد از تزریق ژل

مصرف آنتی هیستامین در طول روز و داروی بندریل در شب جهت تسکین تورم توصیه می شود. از جمله دارو های آنتی هیستامین می توان زیرتک (سیتریزین) یا کلاریتین را نام برد.

آرایش و ضد آفتاب بعد از تزریق ژل

مصرف ضد آفتاب و آرایش کردن مشکلی ندارد. همچنین، افراد باید یک پاک کننده ملایم را بر نواحی درمان خود اعمال کنند.

نکات قبل از تزریق ژل

اگر بعد از تزریق ژل با موارد زیر روبه رو شدید به پزشک مراجعه کنید

در صورت بروز موارد زیر فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب و یا لرز
  • بی رنگ شدن نواحی تزریق شده
  • تغییر رنگ در نواحی تزریق نشده
  • گرمی، قرمزی، درد شدید یا پیش رونده در محل تزریق

ژل هیالورونیک اسید

تمامی شرکت های سازنده ژل های پوستی، هیالورونیک اسید خام خود را از زنجیره های دی ساکاریدی (قند) یک منبع یکسان دریافت می کنند. قند در مایع هیالورونیک اسید حل شده و پس از تزریق دوام چندانی در بدن نخواهد داشت.

به همین دلیل یک ترکیب شیمیایی به محلول قند و هیالورونیک اسید اضافه می شود تا این دو ماده را به یکدیگر متصل کرده و محلول را به ژل تبدیل کند. این ژل به دلیل سفتی زیاد قابل تزریق نبوده و هر شرکت طی فرایند اصلاحی منحصر به فرد خود طیفی از ژل ها با ویژگی های متفاوت را تولید می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به سفتی، انعطاف پذیری و توانایی ترکیب با بافت اطراف اشاره کرد.

ژل هیالورونیک اسید

 

موارد منع مصرف ژل هیالورونیک اسید

مصرف ژل های هیالورونیک اسید در افراد زیر مجاز نیست:

  • بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی فعال: لوپوس، آرتریت روماتوئید، بیماری بافت هم بند و التهاب تیروئید هاشیموتو از نمونه های این بیماری ها هستند.
  • افراد دارای سابقه ابتلا به حساسیت های شدید، متعدد و شوک آنافیلاکسی
  • افراد دارای سابقه حساسیت به نیش زنبور
  • افراد مبتلا یا دارای سابقه ابتلا به عفونت ها از جمله عفونت سینوسی، پوستی، گوارشی، مجاری ادراری و حفره دهان (همانند آبسه دندان)
  • افراد در حال مصرف دارو های آنتی بیوتیک
مزوتراپی چیست

معجزه جوانسازی پوست و مو با مزوتراپی

از پروسه درمانی مزوتراپی ( Mesotherapy ) برای درمان موارد مختلفی استفاده کرد که از جمله آن ها می توان به کم آبی، خطوط و چین و چروک های سطحی، سلولیت و ریزش مو اشاره داشت. این مواد خاص تزریقی را نمی توان صرفا درمان های زیبایی برای بدن در نظر گرفت، چرا که گاهی اوقات جنبه پزشکی و درمانی مهمی دارند. البته لازم به ذکر است تزریق این مواد می تواند عوارض جانبی، ریسک های بلند مدت سلامتی و محدودیت هایی را به همراه داشته باشد و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مزوتراپی چیست؟

یک ترکیب تزریقی معمولی حاوی حدود ۵۰ ماده است تا به تغذیه، ترمیم و جوان سازی پوست افراد کمک کند. این محلول به کمک سوزن های خاص که به آن ها مزوتراپی گان نیز می گویند به پوست تزریق می شوند. علی رغم اسم ترسناک این سوزن ها گفته می شود که در حین پروسه تزریق هیچ دردی برای فرد به وجود نمی آورند. با این حال قبل از تزریق از یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده می شود تا از هرگونه درد و ناراحتی جلوگیری کند.

مزوتراپی چیست؟

انواع مزوتراپی

در ادامه به انواع مزوتراپی اشاره می کنیم.

مزوتراپی مو

یکی از کاربرد های مزوتراپی درمان ریزش مو می باشد. پزشکان برای فعال کردن هورمون فولیکول مو، عصاره گیاهان و ویتامین ها را به سر تزرریق می کنند تا موهای سر پر پشت تر شود.

مزوتراپی مو

فیلم مزوتراپی مو

مزوتراپی صورت

در این تکنیک از سوزن های بسیار باریکی استفاده می شود تا محلول های تزریقی متعددی وارد لایه میانی پوست ( لایه مزودرم ) شوند. ایده اصلی مزوتراپی این است که شرایط و مشکلات پس زمینه و اصلی نظیر جریان ضعیف پوست و التهاب مدیریت شوند، چرا که این موارد عامل اصلی آسیب رسیدن به پوست افراد هستند.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی لاغری

از دیگر کاربردهای مزوتراپی کاهش چربی مناطق مختلف پوست است. در بسیاری از موارد این روش بدون  ورزش و دستگاه های لاغری به تنهایی پاسخگو نیست.

مزوتراپی دور چشم

 از بین بردن چین و چروک دور چشم و سیاهی دور چشم توسط این متد درمانی انجام می شود. پزشکی که مزوتراپی دور چشم را انجام می دهد باید بسیار حرفه ای باشد زیرا یکی از مناطق بسیار حساسا صورت می باشد.

علی رغم این که تکنیک و فن تزریق در اکثر سالن های زیبایی پیشرفته و دیگر مکان های عادی در دسترس است، نباید اجازه دهید هر کسی بدون تخصص یا تجربه تزریقات را انجام دهد. 

مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دست

این یک روش پزشکی و درمانی برای جوان سازی است. دستان ما اغلب یکی از اولین قسمت های بدن ما است که نشانه های پیری را نمایش می دهد. خشکی پوست و لکه ها و پدیدار شدن رنگدانه، تغییرات پوستی وابسته به سن هستند که می توانیم آنها را بهبود بخشیم. درمان مزوتراپی برای جوانسازی دست می تواند ظاهر و بافت پوست را بهبود بخشد. این فرایند شامل میکرو تزریق ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی به پوست است. به عنوان یک درمان انجام گرفته، بهتر است هر ۴ ماه یک بار یا بیشتر انجام شود. 

فیلم مزوتراپی دست

محلول مزوتراپی از چه موادی تشکیل شده است؟

هیچ فرمول استانداردی برای مواد تزریقی محلول مورد استفاده در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از محلول های متعددی در این زمینه استفاده می کنند که از جمله آن ها می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

• آنزیم هایی همچون کلاژناز و هیالورونیداز
• عصاره های گیاهی
• ویتامین ها و مواد معدنی

محلول های مزوتراپی می توانند سلول های فیبروبلاست پوست را تحریک کرده تا کلاژن بیشتری تولید شود و بدین ترتیب با علائم مختلف بالا رفتن سن مقابله کنند. در بین مواد تزریقی مناسب پوست می توان به فاکتور های رشدی، آنتی اکسیدان ها، پپتید ها و عناصر کمیاب اشاره کرد که محیط ایده آل برای داشتن پوست سالم را فراهم می آورند و در نتیجه مقابله با پروسه بالا رفتن سن و علائم آن بر روی پوست آسان تر خواهد شد.

هیالورونیک در محلول های مزوتراپی

فرمول محلول تزریقی به داخل پوست مهمترین عامل در به دست آوردن نتیجه ایده آل و مناسب افراد است، اما مقدار کمی اسید هیالورونیک مرطوب کننده از جمله مهمترین موادی است که باید در این محلول ها وجود داشته باشد تا جایگزین بافت های طبیعی پوست، ویتامین ها و آمینو اسید ها شود. تمامی این مواد ضروری و مغوی در مزوتراپی وجود دارند و به پوست افراد تزریق می شوند.

کاربرد های مزوتراپی 

به کمک تزریق مزوتراپی می توان به درمان موارد مختلفی پرداخت که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

هزینه مزوتراپی

هزینه جوانسازی پوست با این روش معمولا به تعداد جلسات درمانی شما وابسته است. یکی دیگر از عوامل موثر میزان بیماری های پوستی شما می باشد.

کاربرد های مزوتراپی

مزایای مزوتراپی

از جلمه مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش ویتامین سطح پوست

پوست شما حجم زیادی از ویتامین ها و دیگر مواد ضروری را دریافت می کند.

ایجاد حس تازگی و جوانی

غلظت و تراکم زیاد سرم ها، ویتامین ها و دیگر مواد مغذی و قوی به پوست شما حس تازگی و جوانی می بخشد. پس از انجام مزوتراپی به درستی و استاندارد، می توانید مطمئن باشید تمامی مواد اصلی و مهم به خوبی در پوست شما وارد شده اند و تاثیر خود را خواهند داشت.

جایگزین عمل جراحی

یک جایگزین مناسب برای عمل های جراحی گران قیمت

جلوگیری از بروز افزایش سن 

مزوتراپی می تواند بخشی از روتین معمولی شما برای جلوگیری از بروز نشانه های افزایش سن باشد و به نسبت دیگر پروسه های درمانی و جراحی پلاستیک تهاجم کمتری به بدن دارد. برای زیبا شدن نباید حتما زیر تیغ جراحی بروید. سرم های غلیظ به کمک سوزن های ریز وارد پوست شما می شوند و در نتیجه پوستی زیبا و سالم خواهید داشت. همچنین نیازی به استراحت و خانه نشینی پس از این متد زیبایی نخواهد بود. می تواند پاسخگوی مشکلات و نیازهای متعدد پوستی باشد.

چه بخواهید با علائم و مشکلات افزایش سن مقابله کنید و یا درخشش را پوست خود برگردانید، امکان شخصی سازی مواد اولیه سرم در مزوتراپی برای شما وجود دارد. در این روش درمانی پوست شما انرژی جدیدی می گیرد و پس از اولین جلسه تزریق خود نتایج مشخص خواهند بود.

روشن سازی پوست 

پوست شما را روشن خواهد کرد.

رفع مشکلات پوستی

بسته به نوع مواد مورد استفاده در مزوتراپی، امکان حل مشکلات پوستی مختلف از جمله نقاط تغییر رنگ یافته و ملاسما وجود دارد. پوست شما در این حالت روشن شده و تراوت تازه ای خواهد داشت.
رطوبت پوست شما در سطح ایده آلی خواهد ماند.

افزایش رطوبت پوست

مزوتراپی می تواند به افزایش رطوبت پوست افراد کمک کند و در نتیجه فرد پوستی پر حجم، محکم و سالم خواهد داشت.

مزایای مزوتراپی

پروسه مزوتراپی

مزوتراپی یک روش تزریقی ساده است. با این حال ابتدا باید به ملاقات یک متخصص پوست رفته و با وی مشورت کنید. او بهترین کسی است که نیاز های پوست شما را می داند و در مورد موادی که برای تزریق به آن مناسب هستند به شما توضیح خواهد داد.

تعداد جلسات مزوتراپی

بسته به میزان شدت درمان و موادی که استفاده می شوند، تعداد جلسات تزریق می تواند متفاوت باشد. پروسه های درمانی معمولا برای افراد شخصی سازی می شوند.

قبل از مزوتراپی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

ممکن است نیاز باشد مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و آسپیرین را به مدت یک هفته قبل از مزوتراپی متوقف کنید. چرا که این دارو ها ریسک خون ریزی و زخم شدن را افزایش می دهند.

جلسات مزوتراپی چقدر طول می کشد؟

جلسات درمانی مزوتراپی حدود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه به طول می انجامند و این مدت زمان به اندازه ناحیه تزریقی بستگی دارد. همچنین برای اثر کردن کرم بی حس کننده باید حدود نیم ساعت صبر کنید.

در حین پروسه درمانی مزوتراپی چه اتفاقاتی می افتد؟

شاید شما عزیزان دوست داشته باشید بدانید پزشک در حین جلسات درمانی با مزوتراپی چه کارهایی انجام می دهید. در ادامه به طور مختصر برای شما پروسه درمانی را شرح می دهیم.

استفاده از بی حسی موضعی

ممکن است پزشک از بی حس کننده موضعی استفاده کند. البته این موضوع به میزان مقاومت شما در برابر درد بستگی دارد.

تزریق بر روی پوست

پزشک از یک سوزن بسیار باریک استفاده می کند تا مواد را به ناحیه مورد نظر تزریق کند. چندین تزریق بر روی پوست شما انجام خواهد شد.

تزریق مزوتراپی در عمق های متفاوتی از پوست

تزریقات در عمق های متعددی از پوست و بین ۱ تا ۴ میلی متر انجام می شوند. این موضوع نیز به نوع بافت پوستی مورد نظر بستگی دارد.

تعیین تعداد جلسات مزوتراپی

بسته به نوع بافت پوستی، استحکام و تاثیرات آن، ممکن است به چند جلسه مزوتراپی نیاز داشته باشید. پزشک معالج به شما می گوید که دقیقا به چند جلسه در هفته نیاز خواهید داشت.

مزوتراپی لک صورت

عوارض جانبی مزوتراپی

هنوز این زمینه و تاثیرات آن تحقیقات کافی انجام نشده است، اما به هر حال هر پروسه زیبایی ممکن است تاثیرات ناخواسته خود را داشته باشد و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله عوارض جانبی می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

حتی امکان به وجود آمدن واکنش های آلرژی در این متد زیبایی وجود دارد و گاهی اوقات بدن فرد نسبت به برخی داروها و مواد درون محلول واکنش نشان می دهد. بنابراین باید از نداشتن آلرژی به مواد مورد استفاده در مزوتراپی مطمئن شوید.

خطرات مزوتراپی

تاثیرات شدید این پروسه تزریقی معمولا در اثر موارد زیر به وجود می آیند:
• تکنیک های بد و غیر استاندارد که منجر به بروز زخم و عفونت می شود
• پروسه ضد عفونی کردن به درستی انجام نشود که در نهایت منجر به بروز عفونت پوستی می شود

رعنا هاشمی

دکتر زیبایی در تهران

میکرودرم ابریژن

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

میکرودرم ابریژن یک فرایند زیبایی است. در این فرایند متخصص مراقبت از پوست با استفاده از یک ابزار دستی کوچک لایه فوقانی پوست را جدا می کند. میکرودرم ابریژن می تواند پوست را لایه برداری کرده، نشانه های پیری را کاهش داده و ظاهری یکنواخت تر را به پوست ارائه دهد. این فرایند برای تمامی افراد با هر رنگی از پوست ایمن است. در حالیکه این فرایند معمولا توسط فردی حرفه ای انجام می شود اما برخی فروشگاه ها ابزار های خانگی آن را نیز به فروش می رسانند. 

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک فرایند زیبایی غیر تهاجمی است. در این فرایند فرد متخصص کریستال هایی را به صورت مالیده یا اسپری کرده و با استفاده از ابزاری مخصوص لایه فوقانی پوست را به آرامی بر می دارد. این فرایند با هدف جوانسازی پوست انجام شده و دردناک نیست.

فرایند پاکسازی صورت با میکرودرم ابریژن چقدر زمان می برد؟

انجمن درماتولوژی آمریکا (AAD) بیان دارد که مدت انجام این فرایند برای صورت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و برای گردن ۲۰ دقیقه می باشد. پس از انجام پاکسازی صورت با میکرودرم امکان بروز تورم و علائمی همچون آفتاب سوختگی به مدت چند روز وجود دارد.
افراد قبل از مشاهده هر گونه کاهش در علائم پیری، نیازمند دریافت ۵ تا ۱۶ جلسه درمانی از یک متخصص مراقبت پوست هستند. افراد بسته به نوع پوست و هدف خود از انجام فرایند می توانند هر ۳ هفته تا ۱ ماه یک جلسه درمانی داشته باشند.

تعداد جلسات پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

با اینکه اغلب افراد جهت جوانسازی صورت و گردن خود تمایل به انجام پاکسازی صورت با میکرودرم دارند اما متخصصان می توانند این فرایند را برای هر ناحیه ای از پوست انجام دهند. شایان ذکر است که نتایج حاصل از این فرایند دایمی نیستند.

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ

پوست از چند لایه تشکیل شده است. لایه سطحی پوست یا اپیدرم از ۴ لایه تشکیل شده است. لایه میانی پوست بیشتر از کلاژن و الاستین تشکیل شده و فونداسیون پوست است و اپیدرم روی آن قرار دارد.با افزایش سن قط این لایه کم شده و سطح پوست شل می شود.

مانند لباسی که آستر دارد و آستذر آن آب رفته باشد و لباس رو اضافه آید. مثلا در پلک ها وقتی که قطر لایه میانی پوست کاهش یابد، پوست روی آن اضافه می آید. پوست اضافی پلک را با عمل جراحی بلفاروپلاستی بر می دارند. اکنون که تفاوت لایه های پوست را فهمیدیم تفاوت میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ را توضیح می دهیم.

روش های جوانسازی پوست در هرکدام از لایه های پوست متفاوت است.میکرودرم ابریژن لایه های مورده پوست را از پوست بر می دارد و پوست را جوان تر و شفاف تر می کند. میکرونیدلینگ با سوراخ سوراخ کردن لایه های میانی پوست سبب ترمیم کلاژن پوست و افزایش ضخامت آن شده و پوست را سفت تر و باقوام تر می شازد.

کاربرد میکرودرم ابریژن

در این روش این است که پوست صاف تر و روشن تر شده و رنگ آن یکنواختی بیشتری داشته باشد. افراد اغلب برای رفع موارد زیر تمایل به انجام پاکسازی صورت با میکرودرم دارند:

  1. تیرگی پوست
  2. عدم یکنواحتی رنگ پوست
  3. عدم یکنواختی بافت پوست
  4. لکه های پیری
  5. لکه های تیره که می توانند پس از رفع جوش ها به وجود آیند
  6. ملاسما: عارضه ای رایج است که در آن لکه ها و نواحی تیره بر روی پوست تشکیل می شوند
  7. جای زخم

علاوه بر موارد فوق، متخصصان پوست می توانند از میکرودرم ابریژن جهت ارتقا نتایج حاصل از محصولات ضد پیری و روشن کننده پوست استفاده کنند. میکرودرم ابریژن در نفوذ بیشتر به پوست به این محصولات کمک می کند.

آیا میکرودرم ابریژن ایمن است؟

بله. پاکسازی صورت با میکرودرم  نیز همانند تمامی درمان های مشابه، در صورتی بالاترین ایمنی را دارد که توسط یک فرد متخصص انجام شود. در حقیقت، بسیاری از افراد به دلیل ایمنی بیشتر و مقرون به صرفه بودن، میکرودرم ابریژن را به محصولات لایه بردار شیمیایی و درمان های لیزری ترجیح می دهند. با اینکه این فرایند با اندکی ناراحتی همراه است اما دردناک نیست. با این حال، پس از انجام پاکسازی صورت با میکرودرم ، پوست اندکی قرمز و حساس به لمس خواهد بود.

هزینه پاکسازی پوست با میکرودرم

هزینه میکرودرم ابریژن به عوامل متعددی از جمله عمق اسکار های پوست و تعداد جلسات مورد نیاز برای پاکسازی پوست بستگی دارد برای اطلاعات دقیق تر از میزان هزینه میکرودرم ابریژن می توانید با شماره مطب تماس بگیرید

هزینه پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

تفاوت میکرودرم ابریژن با درم ابریژن

شما نباید میکرودرم ابریژن را با درم ابرژن اشتباه بگیرید. درم ابریژن یک نوع جراحی است که توسط متخصصین پوست و جراحان برای از بین بردن اسکار های فوق العاده عمیق استفاده می شود. در درم ابریژن شما بیهوش می شوید اما در میکرودرم ابریژن بیهوشی ندارید.

 میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

صرف نظر از تعداد جلسه های درمانی، پس از انجام فرایند افراد تغییراتی را در شفافیت، حالت ارتجاعی و بافت پوست خود مشاهده خواهند کرد. اغلب متخصصان پوست انجام یک جلسه درمانی را در هر ۴ هفته توصیه می کنند. بهترین نتایج درمانی در افرادی دیده می شوند که در مراحل اولیه پیری قرار داشته و بین ۳۵ تا ۵۰ سال سن دارند.

مزایای میکرودرم ابریژن

افراد مبتلا به غیر یکواختی رنگ پوست، خطوط ریز و منافذ مسدود می توانند از مزایای پاکسازی صورت با میکرودرم بهره مند شوند. این فرایند با تحریک جریان خون رونده به ناحیه درمان سبب می شود تا سلول های پوستی مواد مغذی بیشتری دریافت کنند. در نتیجه این وضعیت، تولید سلولی افزایش یافته و حالت ارتجاعی و بافت پوست بهبود می یابد. بنابراین، در صورت داشتن جای زخم، این فرایند می تواند در کاهش ظاهر آن مفید باشد.

میکرودرم ابریژن به چه کسانی توصیه نمی شود؟

در صورت ابتلا به بیماری های پوستی انجام این فرایند توصیه نمی شود. از جمله این بیماری ها می توان به اگزما، روزاسه، آفتاب سوختگی، هرپس، لوپوس، زخم باز، پسوریازیس، شکنندگی بستر مویرگی یا آکنه گسترده اشاره کرد. این روش می تواند سبب تحریک پذیری و تشدید بیماری های پوستی شود.

مزایای میکرودرم ابریژن

انواع دستگاه های میکرودرم ابریژن

بسته به نوع دستگاه، روش های مختلفی برای انجام این فرایند وجود دارد:

ابزار دستی با نوک الماس

این ابزار به گونه ای طراحی شده تا سلول های مرده پوست را به آرامی لایه برداری کند. این ابزار همزمان با برداشتن لایه ها آن ها را فورا مکش می کند. عمق لایه برداری می تواند به فشار اعمال شده بر ابزار و مدت زمان مکش لایه های پوست بستگی داشته باشد. این نوع ابزار معمولا در نواحی حساس تر صورت مانند اطراف چشم ها استفاده می شود.

ابزار میکرودرم ابریژن کریستال

در این روش با استفاده از یک ابزار دستی، کریستال ها به آرامی بر پوست اسپری شده و لایه های خارجی پوست برداشته می شوند. این ابزار نیز همانند ابزار قبل، سلول های مرده را بلافاصله پس از جدا شدن مکش می کند. انواع مختلف کریستال هایی که در این روش استفاده می شوند شامل آلومینیوم اکسید و سدیم بی کربنات می شوند.

تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

هیدرودرم ابریژن روشی جدید تر است که در آن همزمان با تزریق پوستی محصولات درمانی، لایه برداری پوست نیز بدون استفاده از کریستال انجام می شود. این فرایند تولید کلاژن پوست را تحریک کرده و مقدار جریان خون ناحیه درمان را به حداکثر می رساند.

عوارض میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی رایج پاکسازی صورت با میکرودرم شامل تورم، قرمزی و اندکی حساسیت به لمس می شوند. این موارد اغلب ظرف چندین ساعت پس از فرایند رفع می شوند. افراد می توانند جهت به حداقل رساندن پوسته پوسته شدن و خشکی پوست از یک مرطوب کننده استفاده کنند. همچنین، امکان بروز کبودی در ناحیه درمان نیز وجود داشته که اغلب در اثر فرایند مکش در حین درمان به وجود می آید.

چه مواردی را باید پس از میکرودرم ابریژن انتظار داشت؟

مدت زمان استراحت پس از فرایند اغلب اندک بوده و یا نیازی به استراحت نیست.
افراد قادر خواهند بود تا بلافاصله پس از فرایند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.
پس از فرایند باید رطوبت پوست خود را حفظ کرده و از محصولات پوستی ملایم استفاده کرد.
افراد باید حداقل تا یک روز پس از جلسه درمانی از مصرف داروی های موضعی آکنه (جوش) خودداری کنند.
بسیار ضروری است که افراد پس از فرایند با مصرف ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنند.
پوست می تواند تا چند هفته پس از فرایند نسبت به نور خورشید حساسیت بیشتری داشته باشد.
افراد می توانند بلافاصله پس از فرایند انتظار مشاهده نتایجی قابل توجه را داشته باشند.
تعداد جلسه های درمانی مورد نیاز به شدت مشکلات پوستی و انتظارات فرد بستگی دارد.
پزشک یا متخصص یک برنامه درمانی را طراحی کرده که شامل تعداد جلسه های درمانی اولیه و دوره ای می شوند. جلسه های درمانی دوره ای جهت حفظ نتایج بدست آمده انجام می شوند.